Sitat Opprinnelig skrevet av studentm Vis post
Hvis noen tenker å prøve ut selen på runnlag av det jeg har skrevet nå anbefaler jeg å ta kontakt med ernæringsterapeut, kostveileder, eller lege for å gjøre det kontrolert. Overdose av selen kan ha alvorlige bivirkninger.
Hej StudenM

Ingen grund til ængstelse. Vi har stort set en god føling med, hvad er "for lidt" eller "for meget" og vores hyppige problemer udspringer fra, at netop hos kostvejledere, diætister eller læger får vi overvejende "for lidt"-rådene. Dvs. sådan set ikke til nytte, men når det er sagt, da ved jeg, at her er der folk som bruger 200 mcg selen i perioder med autoimmun overaktivitet, og ellers 100 mcg eller mindre pr dag, så der er ingen fare for overdosering.

Her kan du læse lidt af, hvad brugere har postet om deres viden om, og brug af selen:
Sitat Opprinnelig skrevet av studentm Vis post
Jeg studerer kost og ernæring, og er i ferd med å skrive en oppgave om stoffskifteproblemer. Da denne oppgaven skal være mest mulig smal, vurderer jeg å skrive om visse mikronutrienters rolle i stoffskiftet.
"Rosaelefant" er din kollega, der studerer samme (?) fag og har hypothyreose. Her er hendes tråd: Ernæringsstudent med hypothyreose

Ellers kan du bruge søgning på forummet. Avansert søk kommer du længst med (men søgeord må mindst være på 4 bogstaver).