Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
Søde Anisa.... Du skal læse ordentligt efter
Sjældent læser jeg andres indlæg så omhyggeligt, som jeg læser dine - Honeyhob. Men det lyser ud af dine mange efterlysninger af håb om genoptagelse af træning i fremtiden, i mange af dine indlæg her på forummet, at det er som om du sætter et lighedstegn mellem "træning" og "løbetræning" ("en lille lunte tur et par gange om ugen"), og at du (måske) er ikke interesseret i mindre end det. Er det bare sådan, så er det sådan.
Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Jeg kan anbefale yoga! Det har jeg holdt på med, sånn litt til og fra, siden jeg var i 20-årene og lærte meg det grunnleggende fra en bok. De siste årene har jeg klart å gå til yogaklasse en gang i uka, og for meg fungerer det godt.

Hvis du finner en yogaform med lav intensitet - den jeg har gått til heter klassisk yoga - er det øvelser som gjøres i langsomt tempo, og hver øvelse holdes så lenge du klarer. Det er en god kombinasjon av fysiske øvelser, som gjør at du blir mykere, avslappet og mindre stiv i kroppen, og forskjellige pusteøvelser. Disse gjør for min del at jeg blir minnet på å puste helt ned i magen, ikke bare med øverste tredel av lungene, og klarer å "lande". Veldig bra!

Man trenger ikke annet utstyr enn løse klær og en matte, og når man har lært seg øvelsene kan de gjøres i heimen, når man har tid.

Jeg tror at vi som har en plagsom hypothyreose skal holde oss unna yogaklasser som f.eks dynamisk yoga eller ashtanga - for meg er i hvert fall det for krevende. Det finnes yogsentre i de større byene, og det går som regel fint å få en prøvetime!
Sjældent godt forslag, Bettie Jeg har kendskab til mange (mange!) med hypothyreose, der siger at netop den "bløde" yoga har (liksom) ført dem tilbage til den tilstand, hvor de igen kunne bevæge dem mere, end før hypothyreose/binyreproblemer har "lammet" dem. Fælles for de fleste var/er dog, at denne fandens initiativløshed (tiltaksløshet) som er et stort symptom på hypothyreose, var meget sværere at overvinde end selve yogaøvelserne (har det vist sig).

Hvordan har du klaret at overvinde tiltaksløsheten, Bettie?
Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Jeg måtte også slutte å trene da jeg fikk problemer med binyrene. Jeg klarte verken å hente meg inn under trening (totalt utslitt til tross for ganske god form) eller etterpå.

Nå har jeg begynt forsiktig og trener to ganger per uke. Foreløpig går det bra, men jeg tar en uke av gangen
Hvad træner du og hvordan har du grebet det an, Lisbeth?

Jeg selv anbefaler (fortsat) varmt "Callanetics" jeg har postet lidt om her.