Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
17-01-11, 15:41 #5
Sv: Trætte binyrer og træning
Jeg kan anbefale yoga! Det har jeg holdt på med, sånn litt til og fra, siden jeg var i 20-årene og lærte meg det grunnleggende fra en bok. De siste årene har jeg klart å gå til yogaklasse en gang i uka, og for meg fungerer det godt.
Hvis du finner en yogaform med lav intensitet - den jeg har gått til heter klassisk yoga - er det øvelser som gjøres i langsomt tempo, og hver øvelse holdes så lenge du klarer. Det er en god kombinasjon av fysiske øvelser, som gjør at du blir mykere, avslappet og mindre stiv i kroppen, og forskjellige pusteøvelser. Disse gjør for min del at jeg blir minnet på å puste helt ned i magen, ikke bare med øverste tredel av lungene, og klarer å "lande". Veldig bra!
Man trenger ikke annet utstyr enn løse klær og en matte, og når man har lært seg øvelsene kan de gjøres i heimen, når man har tid.
Jeg tror at vi som har en plagsom hypothyreose skal holde oss unna yogaklasser som f.eks dynamisk yoga eller ashtanga - for meg er i hvert fall det for krevende. Det finnes yogsentre i de større byene, og det går som regel fint å få en prøvetime!
Lignende tråder
-
Hormonel reaktion på (over)træning
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 15Siste melding: 17-09-14, 19:14 -
"Trætte" binyrer, binyretræthed, binyretretthet
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 31-10-13, 15:21 -
Hypoglykemi. sliter med blodsukkerfall uten å ha diabetes
Av Knøttet i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 29-09-09, 21:32 -
Binyrer
Av Persa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-01-09, 22:01 -
Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-08-07, 15:35

Svar med sitat
Bokmerker