Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Hybrid View
-
17-01-11, 15:30 #1
Sv: Stoffskifte prøve resultater. Hjelp til å tyde ?
Skal undersøke hvilke prøver de andre hadde utslag på. Trenger ikke "gå"langt. Det er både for høyt og for lavt stoffskifte problem i familien.
Å jotakk.. vet godt at TTT i helseetaten og en del rot/feil og mangler kan det fort bli også.
Har allerede fått erfaring med forsinket diagnose og forsinket behandling på en ting. I tillegg til feil diagnose og feil behandling på noe annet, med en mengde følgeplager/skader som resultat av dette + + ja ja.. slik kan det gå
. Men nå kan det omsider se ut til at -det- går riktig vei
Dette er noe langt annet en stoffskifteproblemer...
Men nå forstyrrer, forsinker og hemmer disse plagene meg såpass mye i opptreningen av både skade og følge skader/plager. At nå tror jeg dette bør tas tak i og finne ut av det også. Ellers tror jeg ting kan ta fryktelig lang tid.
Tusen takk for hjelpen.
NRut.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
17-01-11, 15:41 #2
-
17-01-11, 15:45 #3
-
17-01-11, 16:46 #4
Joda. Prøver av FT3 og TRAS taes i Norge. La ikke legene få dere til å tro noe annet. Jeg driver med blodprøvetakning hver dag så dette er jeg sikker på.
-
17-01-11, 18:16 #5
Jeg tar prøver som analyseres ved Fürst og de tar også FT3.
-
17-01-11, 21:05 #6
Kanskje de har forandret på rutinen for "standard" stoffskifteprøver? Jeg var hos legen og tok prøver for noen måneder siden (oktober eller november) og da sa damen på laboratoriet at det var kommet nye retningslinjer, så T3 ble ikke tatt lenger. Skal kanskje bare bestilles hvis det er særlig grunn til det?
-
18-01-11, 03:53 #7
Kan dette være svaret?:
(Hentet fra denne siden)Trijodtyronin-bestemmelse er også mindre viktig i dag. Dog er det slik at T3-stigningen ved thyreotoksikose ofte kommer før stigningen av T4, og at analyse av T3 derved skulle kunne fange opp tilstander i tidlig fase. Men indikasjon på hyperfunksjon vil man nå også få av at TSH er supprimert. Skulle det være misforhold mellom supprimert TSH og fritt T4, kan analyse av T3 være et viktig supplement. Dessuten finnes tilfeller der høy T3 (og supprimert TSH) er eneste patologiske funn (T3-thyreotoksikose). S-Total-trijodotyronin ble erstattet av S-Fritt T3 hos oss sommeren 2004. Dermed unngås feilkilden "falsk" forhøyet T3 p.g.a. for mye bindings¬protein.
Ved hypothyreose er bestemmelse av T3 av liten verdi, idet det da er dårlig samsvar mellom funksjonstilstand og T3-nivå. Ofte kan således T3 være normal ved hypothyreose. Andre ganger kan T3 være "falsk" lav, altså indikere en funksjonstilstand som er lavere enn den reelle. Dette sees ved en rekke sykdommer som ledsages av svikt i konvertering av T4 til T3 (f.eks. ved lever- og nyresykdommer, dårlig almentilstand, febrilia, etter kirurgiske inngrep osv.). De diagnostiske problemer en får ved slik konverteringssvikt svekker ytterligere T3's rolle i diagnostikk av funksjonsforstyrrelser.
Lignende tråder
-
Kan man kreve å få prøve medisin mot lavt stoffskifte?
Av GMA i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 09-03-11, 19:31 -
Spytt prøve for binyrene - hjelp? det haster!
Av Lulu i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 03-06-09, 21:36 -
kan nogle tyde mine blodprøver???
Av solskin i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 04-08-08, 22:10 -
Nye resultater
Av snuppa i forumet BlodprøverSvar: 12Siste melding: 09-02-07, 19:09

Svar med sitat

Bokmerker