Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
16-01-11, 23:30 #8
Sv: Noen som har noen ide om årsak?
Tarsaltunnel syndrom er rimelig sjeldent, fastlegen min hadde aldri hørt om det, for eksempel.
Nevropati er mye mer vanlig. Jeg ville mistenke det om det opptrer både på hendene og føttene. Det starter typisk lengst ute i nervesystemet, og fortsetter innover, type opp til knærne. Dette bør du gå til legen med. Vær obs på at h*n sannsynligvis forbinder dette med diabetes, og kanskje ikke er oppmerksom på at hypotyreose også kan være en årsak.
Hvis det stemmer så setter også jeg et spørsmålstegn ved om du får nok Levaxin. Hvis for lite medisin er årsaken så er behandlingen rett og slett å øke, det er ikke mye annet som hjelper.
En annen ting du må sjekke er B12. Det bør ikke ligge lavt, men det gjør ofte det ved hypotyreose. (En kan forøvrig få pernisiøs anemi med nerveskader av lavt B12.)
Magnesium har jeg ikke noe greie på, annet enn det med krampene. Jeg ville ikke slått meg til ro med bare å ta et nytt tilskudd, i alle fall.
Forresten er det godt mulig å ha både karpaltunnelsyndrom i hendene og nevropati i hendene og føttene - det vet jeg alt om. Been there, done that, got the t-shirt. Det eneste som hjelper meg er ... mer Levaxin, sa jeg det?
Lignende tråder
-
Hjelp, hva skjer?? Noen som har noen trøstens ord?
Av AnnK i forumet Lavt stoffskifteSvar: 30Siste melding: 16-02-10, 22:23 -
Subakutt tyreoiditt. Noen som har noen råd?
Av Saga i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 10Siste melding: 08-10-09, 21:38 -
Ny med noen spm..
Av kinny i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-03-08, 20:48 -
Noen som vet om en har noen rettigheter som syk student?
Av Maia i forumet Skolegang og studier med lavt / høyt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 05-02-07, 18:18

Svar med sitat
Bokmerker