Viser søkeresultater 1 til 10 av 110
Tråd: Så fik mor Erfa'en
Hybrid View
-
16-01-11, 19:18 #1
Sv: Så fik mor Erfa'en
de fleste får en lavere FT4 på thyroid enn på syntetisk. Det viktige er at den som bruker thyroid kommer på en dose som kjennes bra. Min TSh er på 0.00 ett eller annet. Men det blir slik når vir tilsetter T3, enten det er lio eller thyroid. Men hvis labben ikke vet at det brukes T3, setter de opp en markering, stjerne etc, på at noe er galt. Da bør legen vite at lav TSH blir det av T3 tillegg.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-01-11, 23:44 #2
Ja, det stemmer at T4 gjerne ligger lavere på thyroid, men overgangen startet vel i september, og da spørs det hvorfor T4 faller på den siste prøven. Jeg må bare innrømme at jeg ikke har lest gjennom hele tråden omigjen, så det kan være jeg har gått glipp av noe.
-
17-01-11, 06:30 #3
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-01-11, 10:37 #4
Tak for jeres svar

Jeg er dog stadig meget i tvivl om, hvad der foregår.
Det, jeg undrer mig over, er at ft4 fra november til december er gået fra 18,5 til 14,3 (referenceområde 12,8-20,4)
og ft3 er gået fra 4,75 til 2,55. Dette uden at dosis er blevet ændret. Det er også derfor, jeg undrer mig over, at tsh'en er faldet; jeg ved godt, at tilskud af t3 får tsh til at falde, men når så både ft4 og ft3 falder, så bør tsh'en vel blive højere og ikke endnu lavere, hvis altså alt fungerer som det skal.
Jeg kom til at skrive, at Men det var en fejl. Min mor gik i september på 125 mg / 2 grains, mens hun i oktober, november og december har gået på 187 mg /3 grains.
Men under alle omstændigheder har dosis altså været den samme i den periode, hvor stofskiftet er faldet. Sært.
-
17-01-11, 10:50 #5
I følge den gamle legen (som jeg sparket fordi han viste seg å være en t4-lege) så var det ikke uvanlig at tsh "sluttet å fungere" etter en tid på stoffskiftemedisin. Han medisinerte (sin t4) mest etter ft4, ft3 og pasienten.
Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg antar han hadde sett nok til å vite hva han snakket om...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-01-11, 12:00 #6
Det må være opptaket, jeg kan ikke forstå annet, spesielt når hun har store plager fra magen. Om hun har mye diare er det trolig at medisinen passerer for fort gjennom til å bli absorbert skikkelig. Så da kan jeg ikke skjønne annet enn at dere må sjekke alle mulige tilstander, og evt. øke dosen i mellomtiden. TSH glemmer vi bare.
-
17-01-11, 12:12 #7
Kanskje hun kan være en av dem som Anisa skriver om - som har nytte av å ta thyroid ved sengetid?
Jeg tenker på at opptaket kanskje er bedre da... siden tabletten kanskje får være lenger i mage/tarm enn om den tas på morgenen.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-01-11, 13:04 #8
Jerene har en pointe!
Nielsigne? Gider du bede din mor om at koge to mellemstore rødbeder med skræl. Når de er kogte og afkølede, skal de skrælles spises uden salt eller andet smagsgivende. Så skal din mor holde øje med wc-kummen og se om urinen bliver rød, og senere om afføring bliver brun/rød eller næsten sort. Det er ikke en joke.
Hvis urinen bliver rød, da er det en kendsgerning at din mor ikke længere danner mavesyre nok, og uden mavesyre rigtig dårlig optag af både medicinen og næring. Er der derimod mavesyre nok - vil urinen blive som den plejer (ikke rød eller lyserød).
Jeg tror nu nok, at din mor mangler mavesyre og samme med andre forhold i fordøjelsessystemet, de fleste (alle?) ældre mennesker udvikler med alderen - ville jeg indføre følgende i den daglige "fordøjelses-livsførelse":
- Betaine HCL - mavesyrekomponent, 1 kapsel før hvert måltid (man får ikke "for meget" mavesyre ud af det). "Tyndtarms-suppen" bliver ikke go´nok til optagelse uden tilstrækkeligt med mavesyre. Lav mavesyre fremmer candida og andre toxin-producerende mikroorganismer. Derudover er Betaine HCL en effektiv aflastning af binyrer (kan huske budskabet, men ikke begrundelsen, det kommer nok)
--- - Fordøjelsesenzymer - medvirker til rette sammensætning af "næringssuppen" i tyndtarmen, uden enzymer eller med for få - dårlig optag af både lægemidler og næring. Til måltider med bønner og kål bruges denne.
--- - MSM - regenererer tarmenes slimhinder og "tætner" tarmen ved "Leaky Gut Syndrome". Så u-belastende, end selv ½ kg på en gang, giver ikke problemer.
Jeg tror, at de alle (eller lignende) kan købes i EU, på Vitaviva.com eller andre EU-netsteder. Man kan også købe fordøjelsesenzymer på danske apoteker, men de er frygtelig dyre og ikke så alsidigt sammensatte. Det ved jeg, fordi den sidste jeg kender der fik livet tilbage via denne "coctail" er en mand, der efter 11 tarmoperationer (Crohn) var ved at dø af underernæring, fordi han kunne ikke længere optage næring fra maden og apotekets dyre enzymer hjalp ikke stort. Hos alle ældre mennesker falder tarmens tæthed pga. aldersbetinget henfald af tarmslimhinder. Hos alle ældre mennesker falder udsondringen af fordøjelsesenzymer og hos alle ældre mennesker falder produktion af mavesyre. Det sidste hjulpet godt på vej af, at alle danske ældre får kontant besked på at leve saltfattigt. For lidt salt i kosten = for lidt mavesyre = "ulykkelige" binyrer.
Håber du vil seriøst overveje. Effekten af denne "tarm-support-coctail" er forbløffende. Desuden rapporterer en del folk på nettet, at deres mavesyreproduktion er blevet normaliseret efter et rum tid med tilskud af Betaine HCL og det er altid godt, når kroppen selv genoptager sine funktioner.
Sist endret av Admin; 11-11-18 kl 15:17 Begrunnelse: Links
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
- Betaine HCL - mavesyrekomponent, 1 kapsel før hvert måltid (man får ikke "for meget" mavesyre ud af det). "Tyndtarms-suppen" bliver ikke go´nok til optagelse uden tilstrækkeligt med mavesyre. Lav mavesyre fremmer candida og andre toxin-producerende mikroorganismer. Derudover er Betaine HCL en effektiv aflastning af binyrer (kan huske budskabet, men ikke begrundelsen, det kommer nok)
Lignende tråder
-
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40

Svar med sitat

Bokmerker