Viser søkeresultater 1 til 10 av 58
Threaded View
-
18-04-05, 15:50 #2
Sv.: Etter ett år på Armour er jeg kjempefornøyd, men det er ikke legen min
Kan du gå over til UK forumet hos thyroid.about.com , de har researchet dette med kvaliteten på Armour. De har fått det på blå resept.
Smitterisikoen er vel li smitte fra spekepølser, skulle en tro. Det fins så mangt fra gris som vi spiser rå (speket) uten at det anses for noen fare.
Evt. fins det det danske pulveret laget i danmark, de kan levere analyseresultater på tørket kjertel. De hollandske pasienter bruker det.
Og jeg vil minne om at Nature-throid har søkt og fått godkjenning i EU .
Jeg har noen linker om det på nettsiden min.
Jeg har selv en TSH på 0,02 og jeg er unerdosert på 0,05.
Dette med lav TSH er et velkjent fenomen på internett, men det høres ut som om legene aldri har hørt om det.
Det er velkjent hvis en leser litt rundt om praksis ved thyroxinterapi.
eks:
"The other difficulty in interpreting serum TSH concentrations is to decide what value should be aimed for in patients taking thyroxine replacement. It is not sufficient to satisfy the recommendations of the American Thyroid Association11 by simply restoring both serum T4 and TSH concentrations to normal, as in our experience most patients feel well only with a dose resulting in a high normal free T4 and low normal TSH concentration, and those patients with continuing symptoms despite "adequate" doses of thyroxine12 may be slightly under-replaced. Some patients achieve a sense of wellbeing only if free T4 is slightly elevated and TSH low or undetectable.13 The evidence that this exogenous form of subclinical hyperthyroidism is harmful is lacking in comparison to the endogenous variety associated with nodular goitre,3 and it is not unreasonable to allow these patients to take a higher dose if T3 is unequivocally normal."
https://www.bmj.com/content/326/7384/295.full
"We have long taken the view that most hypothyroid patients are content with a dose of thyroxine that restores serum concentrations of thyroid stimulating hormone to the low normal range. However, some achieve a sense of wellbeing only when serum thyroid stimulating hormone is suppressed, when we take care to ensure that serum tri-iodothyronine is unequivocally normal.
Until valid evidence shows that such a policy is detrimental we will continue to treat patients holistically rather than insist on adherence to a biochemical definition of adequacy of thyroxine replacement. The issue of whether a little too much thyroxine is dangerous is likely to evaporate when appropriate preparations become available to allow treatment of hypothyroidism with both tri-iodothyronine and thyroxine."
https://www.bmj.com/content/326/7398/1087.1.full
Og det er referanser til at TSH blir lav i skriv fra laboratorier, legemisselinformasjon og andre vit. artikler. En artikkel av Utiger sier det rett ut, at TSH blir lav og normal dose er 150µg.
Legemiddelindustrien selv har 150µg som DDD (definert døgn dose)
og naturethroid-websiden sier at 3 grains er normal dose.
noraSist endret av Admin; 18-01-20 kl 16:34 Begrunnelse: Døde links erstattet
Lignende tråder
-
Ikke noe å legge om kosten sa legen
Av Ingvild i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 26-01-10, 21:51 -
legen er ikke fornøyd
Av cathrin i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 01-05-07, 20:45 -
Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 01-10-06, 00:02 -
Noe jeg kan ta med til legen når jeg skal spørre om Armour?
Av Ruth i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 35Siste melding: 31-07-05, 16:25

Svar med sitat
Bokmerker