Side 4 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 101
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Standard Sv: Thyroid igen på Glostrup apotek

Hej
    Er der nogen, der har erfaringer med Åge Winther Nielsen (orthomolekylær læge i København), eller har hørt om ham? Jeg googlede ham nemlig på nettet, og han havde en ret uheldig sag, der endte i retten. Patienten han behandlede var muligvis uhelbedelig syg, men udfra domsafsigelsen, havde han handlet direkte uforsvarligt?
    PS. Det er af samme grund ikke ham, jeg har bestilt tid hos, men jeg overvejer ham som alternativ, hvis jeg kan få en hurtig tid.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Standard Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark

Er der en herinde der kan fortælle mig om indholdet af thyroid fra Glostrup Apotek?
    Altså fx. mænden af T4 og T3 i 60 mg og indholdet af hjælpestoffer

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Thyroid fra Glostrup - indhold?

Næ ... eller rettere, ikke jeg, men de er flinke folk

Hovedvejen 101
    2600 Glostrup
    Telefon: 43 96 00 20
    Fax: 43 96 07 67
    E-mail: glostrup@apotekeren.dk

Du skal ha fat i Kristian Østergaard som sikkert kan svare på alt hvad du kan finde på ... men du kan sikkert også gi en del den anden vej

Er du blevet træt af Thyroid-S?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

http://www.stopthethyroidmadness.com...-other-brands/

DENMARK’S THYREOïDUM from Biofac in Kastrup, Denmark. Imported into the Nether*lands from BUFA/Fargo, importers of pharmaceutical products.

½ grain = 29 mg (12.7 mcg T4 and 4.5 mcg T3)

1 grain = 57 mg (25.3 mcg T4 and 9 mcg T3)

2 grain = 114 mg (50.6 mcg T4 and 18 mcg T3)

Pig thyroid. Some websites state the T4/T3 ratio can vary from 2.3: 1 to 3.8: 1 depending on the lot. Meets standards of US Pharmacopoeia. Contains Microcrystalline cellulose as a filler. Also may contain lactose, sodium, chloride, starch, sucrose or glucose

EDIT/30.09.2017: gæsten LSL skrev til forummet i dag: "Jeg vil gjerne kommentere på tråden om Glostrup thyroid. Det står feil, noen har postet innhold fra Denmarks Thyroid som Glostrup. Men det er to ulike medisiner."

Ja, Denmark's Thyreoïdum (i Holland) er ikke det samme som Thyreoid fra Glostrup. Indholdet af T3 og T4 er forskelligt, selv om de begge fremstilles af pulveret fra danske Biofac.

Hvorfor hollændere ønsker deres Thyreoïdum med større mængde af T3 i forhold til T4 end i danske Thyreoid fra Glostrup - vides ikke, men Holland har altid været langt mere realistisk og mindre restriktiv i forhold til behandling af lavt stofskifte, så det ville slet ikke undre mig, hvis de besluttede, at siden det er T3 som er det aktive hormon, må der gerne være lidt mere af det i deres Thyreoïdum.

Det korte af det lange er, at gæstens advarsel mod at forveksle disse to lægemidler, hermed videregives til fremtidige læsere af denne tråd. Tusind tak for omtanken til LSL.
    Sist endret av Admin; 30-09-17 kl 09:43
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Tak

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Er du blevet træt af Thyroid-S?
    Nej jeg er ikke træt at thyroid-s, men nu ser det ud til at jeg fremover kan få recept på thyroid fra egen læge

Det er da godt nok ikke meget T4 der er i
    I dem jeg tager nu er der 38 mcg. pr. grain.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    http://www.stopthethyroidmadness.com...-other-brands/

DENMARK’S THYREOïDUM from Bio*fac in Kas*trup, Den*mark. Impor*ted into the Nether*lands from BUFA/Fargo, impor*ters of phar*ma*ceu*ti*cal products.
    Men kan vi være sikre på, at det er dét ..? Jeg ved, Glostrup Apotek køber ind hos hollandske Fagron. Jeg tror da, man skal ringe til ham Kristian Østergaard for at vide, at indholdet er det, du nævner, Hansen ?

Sitat Opprinnelig skrevet av TanjaK Vis post
    Tak
    Nej jeg er ikke træt at thyroid-s, men nu ser det ud til at jeg fremover kan få recept på thyroid fra egen læge

Super! Har du vredet armen om på vedkommende? Eller ku h*n bare se, du havde det bedre - og blev måske overbevist??

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post

Super! Har du vredet armen om på vedkommende? Eller ku h*n bare se, du havde det bedre - og blev måske overbevist??

Nielsigne
    Jeg skrev en besked om at jeg havde taget naturlige stofskiftehormoner fra maj og om det evt. var muligt at få recept derfra i stedet for privat læge.
    Og jeg nævnte så også at man igen kan købe thyroid på Glostrup apotek

Nu har jeg skrevet en mail til Kristian

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Opplysningene fra STTM er sendt siden av en jeg antar er en bruker. Glostrup har jo også nettopp startet en ny produksjonesserie, hvis den er kommet igang ?
    Det opplyses ikke hvor gamle opplysningene er.

Så mener jeg det er må den måte at den Hollandske produksjon kjøper sine råstoffer av BioFac. Tablettenes innhold av aktive stoffer kan likevel være forskjellige i disse produksjoner.
    Jeg har forsøkt å skrive til Hollenderne flere ganger, men de svarer ikke.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Damnmark
    Meldinger
    39

60 mg Thyroid fra Glostrup indeholder, så vidt jeg er blevet oplyst om, 9,15 mkg T3 og 36,3 mkg T4. Hjælpestoffer : laktose, kartoffelstivelse, gelatine, magnesiumstearat og talkum.

Pjevs

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Sitat Opprinnelig skrevet av Pjevs Vis post
    60 mg Thyroid fra Glostrup indeholder, så vidt jeg er blevet oplyst om, 9,15 mkg T3 og 36,3 mkg T4. Hjælpestoffer : laktose, kartoffelstivelse, gelatine, magnesiumstearat og talkum.

Pjevs
    Tusind tak

Side 4 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Thyroid fra Glostrup - indhold?
    Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 21
    Siste melding: 21-09-10, 20:07
  2. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09