Den der kneleddssaken kan like gjerne være en bivirkning av å være lav, som av levaxin. Leddsmerter/leddproblemer er forbundet med å ha for lavt nivå av stoffskiftehormon i kroppen.

Ellers må jeg si at de to tingene jeg har merket på levaxin (som ikke sikkert er en bi-virkning, det kan like gjærne være en mangelvirkning siden levaxin forsøker å erstatte 4-5 stoffer med ett!) så er det
- tykkere og fetere hud og en tendens til kviser
- vektøkning

Som regel skal det ganske mye levaxin til, eller høy dose over lengre tid før man får de klassiske symptomene på hormonoverskudd (hjerteklapp, svette, varmefølelse)

Men det skjer nokså ofte at man får "rare virkninger" når kroppen begynner å få hormoner. Med det mener jeg at kroppen i lengre tid har skrudd ned forbruket av hormoner for å få det den har til å vare lengst mulig. Og da blir kun de mest viktige tingene prioritert.

Nå kommer det mer hormoner i systemet og i en periode blir det litt forvirring i hvor det skal brukes. Disse rare virkningene kan være forskjellig fra person til person.

Jeg ble varm (veldig varm) en ukes tid... fikk mensen (som jeg ikke har hatt på lenge)... og så gikk det over i mer normalt. Et ekstra utbrudd av småkviser har jeg fått ved hver økning. Jeg tolker det sånn at det rett og slett ble et logistikkproblem en periode - "hvor skal disse brukes???". Og så går det over når kroppen finner ut hvor ting skal brukes på en mer matnyttig måte. Det er først da man begynner å merke bedring.

Jeg synes at dersom problemene ikke er veldig vonde/skremmende - så bør du holde ut i 14 dager og så gjøre opp ny status. Før gjerne en symptomdagbok. Det er lurt både for deg selv (når skjedde hva?) og for å kunne evaluere virkningen av medisinen.