Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
07-12-10, 18:22 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Hei

Var hos legen i dag. Da ble det bestemt at jeg skal ta ny candida-kur. Har vært litt mer oppblåst i magen, særlig den siste måneden, så jeg har tro på at det kan hjelpe. Jeg hadde tatt hudtest med utslag.
Ellers så blir det til at jeg sannsynligvis starter på minipille eller hormonspiral for å slippe pms-belastningen. Legen min skulle diskutere med gynekologen på B. og finne ut hva som er best for meg. Viktig at jeg får jevn hormontilførsel, tror jeg. Denne svigningen tar neste knekken på meg (og binyrene mine).
Blondie, du er fornøyd med hormonspiralen, om jeg ikke husker feil? Hvilken type har du? Noen bivirkninger i det hele tatt? Jeg ønsker en uten østrogen i tilfellet.
Legen nevnte forresten at candidaen påvirkes av østrogennivået. Hadde ikke tenkt på det. Østrogen trigger soppen, visstnok.
Ellers så hadde mine magnesiumverdier gått opp fra 68 (august) til 79. Jeg hadde hoppet av magnesium citrate-tabletter til flytende magnesium cloride (fra Iherb), dette har hjulpet på nivået. De siste to ukene før måling hadde jeg gått tom for den flytende, så kanskje nivået sank litt før måling? (Iherb er trege for tida..)
Kan ellers nevne at min Ferritin hadde steget fra 68 (august) til 117. Jeg har ikke tatt jerntiskudd! Det var litt overraskende for meg, men tar det som et godt tegn.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker