Viser søkeresultater 481 til 490 av 954
-
29-11-10, 19:15 #481
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Å trappe ned sakte høres fornuftig ut. Skal lese mer om det. Jeg er neimen ikke sikker på hva som er hva av symptomer. Har prøvd å trappe opp med hc, men det har ikke blitt bedre, heller verre. Det er et puslespill jeg mangler samtlige brikker på nå. Får lese meg opp. Finnes det leger som er spesiellt gode på binyrer? Gjerne private. Er ikke akkurat forelsket i endokrinologene på sykehusene.
-
30-11-10, 06:23 #482
Det er mange som anbefaler en lege på heggeli helhetssenter i Oslo, med initialer D.S.
På Balder er det veldig opp til hver enkelt lege, høres de tut som. det virker ikke som om de har en enhetlig politikkk. Så du kan risikere å ligge veldig dårlig på prøver, og ikke få HC. Men jeg vet ikke hvor positiv denne legen på Heggeli er til bruk av HC.
Har du lavt stoffskifte? Hva og hvor mye bruker du av medisiner?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
30-11-10, 17:05 #483
Jeg har lavt stoffskifte ja. Går på 100 mg levaxin akkurat nå. Skal gjøre noen endringer, men må ta en ting av gangen. Trodde det var binyrene det var noe i veien med, men har ikke fått det bedre som sagt. Nå trapper jeg ned med 2,5 og til dagen for å se hva som skjer da. Frustrerende. Hadde håpet at hc ville gi mer ro i kroppen, men nei.
-
30-11-10, 17:07 #484
100 mg levaxin er ikke så mye. Kanskje kroppen din trenger mer? jeg tror jeg ville forsøkt å sjekket ut om det var stoffskiftehormoner det var for lite av, og heller latt Hc dosen være.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
30-11-10, 17:13 #485
Jeg har prøvd ulike doser, uten effekt med levaxin. Hc har gjort meg klarere i hodet, men jeg er også mye mer urolig. Må sjekke om den følelsen forsvinner ved nedtrapping. Føler alltid det er slik at bak enhver virkning kommer en bivirkning. Lei av det nå.
-
30-11-10, 18:07 #486
Hvis levaxin ikke har effekt, bør du kanskje prøve noe annet? legge på liothyronin eller spørre om Erfa? Har du snakket med legen om dette?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
04-12-10, 07:31 #487
Hanna....når du tar Hc vil den indirekte virke på T3 og du får mer av dette inn i cellene(svært enkelt forklart).
Da jeg fikk på vist slitne binyrer, steg verdien av fT3 etter kort tids bruk...dette kan våre årsaken til at du får klarere hode, akkurat som Vigdis sier.
MEN-- dosen din er forholdsvis lav på Levaxin, så ved å øke denne kan du se om su selv vil klare å konverte mere T3, og det hadde jo vært det beste, så sant du ikke har tatt prøver av kortisol da, og disse er positivt for lave..Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
04-12-10, 16:37 #488
Hei og god lørdagskveld, dere

Skrev jo for en tid siden at jeg hadde en periode der jeg brått ble verre. Lurte på hva som var grunnen da det verken var pms, stress eller noen av de andre tingene som gjør meg dårlig. Tenkte at det var ny boks Thyroid da det falt sammen med bytte av medisinboks med ny styrke. Jeg har hatt samme opplevelse den uka som har gått. Blitt verre, mer svimmel, sliten, kvalm og veldig vond rygg (korsrygg/bekken). Denne gangen var ryggen så vond at jeg klarte nesten ikke få på meg sokker, bukse og sko på egen hånd. Vanskelig å gå ordentlig, og pga min "funny walk" har jeg blitt ordentlig støl i beina (jeg er godt trent, som dere skjønner....
)
Da dette begge gangene har oppstått på rundt dag 6-7 i syklusen og vart fram til dag 14-15, tror jeg nå det skyldes eggløsning. De siste årene har jeg tenkt at jeg har mistet eggløsningen pga binyretrettheten. Merket alltid eggløsningen før (stikk i siden) og jeg har ikke kjent det på flere år. Har hatt regelmessig mens hele tida, men det kan en ha uten eggløsning (vet at Anisa har skrevet om det her inne ihvertfall). Nå tror jeg muligens at jeg er igang igjen. Innså det etter kraftige stikk/smerter i siden i går.
jeg har jo gått relativt mye ned på hc (10 mg ) den siste halvannen måneden fordi jeg ikke har følt like stort behov for det. Kroppen har da muligens funnet ut at den har litt ekstra hormoner å spandere på eggløsning? Men kostnaden er jo høy, synes jeg. Blir ordentlig dårlig, nesten verre enn da jeg hadde store pms-plager, og jeg blir dårlig på en annen måte. (Pms var forresten ikke noe stort problem sist gang). Dessuten er det en stor kortsol-tyv, må ordentlig opp i dose når det står på. Så jeg tenker at jeg nå på alvor bør vurdere p-piller/minipiller. For jeg orker ikke å ha det slik hver måned. Det vil sikkert bedre seg i likhet med det andre, men det kan ta tid, og jeg er redd det setter meg tilbake. P-piller har jeg egentllig ikke lyst til å bruke, så det sitter langt inne hos meg å vurdere det, men jeg må kanskje ta et nytt forsøk (har hatt bivirkninger før).
Vel, dette er min hypotese. Kan ikke være fullstendig sikker på at det er slik det henger sammen, så jeg venter litt og ser om det samme skjer neste måned også?.. tror jeg...? Skal til legen til uka, får diskutere det da.
Etter at jeg merket det jeg tror var eggløsing i går har hvertfall ryggen blitt merkbart bedre, kvalmen har sluppet taket og jeg har matlyst igjen.
-
04-12-10, 19:03 #489
Hei Rufus
Jeg vet ikke om du har prøvd p-piller før, men jeg har (pga hypothyreosen) fått veldig problemer når jeg har sluttet på pillen. Kroppen er veldig avhengig av en jevn hormon strøm når jeg er hypo, det får jeg så lenge jeg bruker pillen. I det øyeblikket jeg slutter på pillen og kroppen må starte opp egen hormonproduksjon får jeg så store svingninger i hormonspeilet at det påvirker hypothyreosen. Men det er meg.
Kanskje du kan vurdere andre remedier mot pms. Jeg kjenner flere som har nytte av nattlysolje, uten at jeg personlig kjenner til det da.
-
04-12-10, 23:37 #490
Dag 12 etter mens får jeg eggløsning. Har merket det av i kalenderen som en veldig kjip dag, slik at jeg er obs på hva den dårlige formen skyldes. Dag 13 er litt bedre, og fra dag 14 er det greit frem til plagene som kommer ifbm mens. Skjønner godt din desperasjon. Pms sucks! Jeg prøvde jo Cerazette uten hell, men kanskje du er en av de heldige som responderer bra på den? Ellers funket Don Quai urten bra på meg, bortsett fra at jeg ble litt kvalm og gira.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35
Svar med sitat

Bokmerker