Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
-
06-09-10, 11:53 #1
Lav TSH ikke så farlig - sier britisk langtidsstudie
TSH ned til 0,04 medfører IKKE forhøyet risiko for verken benskjørhet eller hjerte-/hjerterytmeproblemer.
Derimot gir en behandling med HØYERE TSH enn 4 (og lavere enn 0,03) økt risiko.
http://www.sciencedaily.com/releases...0315230910.htm
Studien fulgte over 16 000 pasienter. Snittalder 60år og 86% kvinner.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
06-09-10, 12:37 #2
Sv: Lav TSH ikke så farlig - sier britisk langtidsstudie
Vel, den rapporten er jo noe for Balder!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
30-10-10, 11:52 #3
Godt fundet, smgj

Mit TSH er på 0,000000000000000..... og har været det i årevis. Jeg er en nu i en alder, hvor folk plejer begynde at brække hofter, andre knogler osv.
Forleden skvattede jeg og ramte gulvet med "dødvægt" i kroppens fulde længde, så det rungede i hele lokalet. Jeg faldt så "kompliceret" at først faldt jeg over begge mine håndled (forsøgte instinktivt at dreje væk for ikke at slå tænder ud eller smadre briller) og så siden af brystkassen, hoften, for at ende med kindben/hovedet. I et splitsekund nåede jeg at tænke, at nu er det sket. Nu må jeg have brækket noget, særlig da kindbenet stødte i det blanke marmorgulv med et højlydt smæld.
Jeg sidder her med et mindre blåmærke på hoften og niks videre. Jeg har ikke brækket noget, jeg har ikke forstuvet noget og ud over at have været lidt ør i hovedet, har jeg ikke mærket noget efter faldet.
Jeg drikker ikke mælk og ej heller tager jeg tilskud af calcium (det har jeg aldrig gjort). Jeg danner ikke TSH, tager mine D3/K2-vitaminer og min knogletæthed er målt lige så fin, som det var i årene før klimakteriet. Hjertet har det fint, blodtrykket lige så.... så min påstand om den påståede effekt af et lavt TSH i form af osteoporose og hjerteproblemer (smgj's henvisning afkræfter) er - at der må i forvejen være andre grunde til disse problemer end forhold ledsagende et lavt TSH.
Det er sørme skæbnesvangert at beregne statistisk medicinsk "evidens" og trække den (som det var facta) over alle mennesker skåret over en kam, så det (som i vores tilfælde) medfører en forværring af hypothyreose pga. en unødvendig reduktion af medicindose.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-10-10, 12:33 #4
Uff!!
Godt det gikk så bra!
Skulle vært sendt ut til fastleger også dette skrivet her.. Jeg lurer på hvorfor slike studier "aldri" kommer fram til de som burde lese det?
Helt off topic men dog: Var på et kurs i går som omhandlet bipolare lidelser og behandling.. Legen hadde gode kunnskaper var meget opptatt av binyreaksen og det stress denne sykdommen lager i kroppen.. Stress kan jo også utløse manier, og han bemerkte 4 sykdommer som man måtte være spesiellt oppmerksom på ift. bipolare lidelser og stress.. Han var meget tydelig på at sykdommen hypotyreose måtte være behandlet godt og riktig for at den bipolare lidelsen skulle komme i remisjon.. Også mht behandlingen var han svært nøye med ift. den hormonelle profil.. Jeg skal skrive en tråd om dette temaet når jeg får tid hvis dere er interessert. Blandingslidelser; bipolar og en av de 4 nevnte viktige sykdommer som hypothyreose; er en meget skummel og alvorlig mix som gir alvorlig stor selvmordsfare!
Poenget mitt er; hvor var fastlegene og psykiaterene på dette kurset? Jeg så 2 psykiatere og 0 fastleger blandt ca 200 stk.. Og hvorfor er ikke studien som smgj kommer med bedre kjent?
Bra smgj!
Studien er herved skrevet ut!
-
27-11-10, 21:21 #5
I følge en undersøkelse som er omtalt i Science Daily 15. mars i år skal det være greit å ha TSH helt ned på 0,04 (neida, det er ikke skrivefeil for 0,4).
"Dr Graham Leese, from Ninewells Hospital and Medical School, led a research team examining patients on thyroxine replacement therapy. They studied how variations in these patients' TSH levels affected their long-term health. The study followed 16,426 patients taking thyroxine (86% female, mean age 60 years) and examined how their risk of contracting a range of diseases varied with their TSH levels.
The study found that patients with very high (>4.0mU/l) or suppressed (≤0.03mU/l) TSH levels more frequently suffered from heart disease, abnormal heartbeat patterns and bone fractures compared to patients whose TSH levels are in the normal range (0.4-4.0 mU/l). Patients who had a slightly low TSH level (0.04-0.4mU/l) did not have an increased risk of contracting any of these conditions.
These results show for the first time that it may be safe for patients taking long-term thyroxine replacement therapy to have a low but not suppressed TSH level. These patients do not show an increased risk of suffering from heart disease, bone fractures or abnormal heartbeat patterns. This means that patients may be able to take slightly higher doses of thyroxine than are currently recommended without having an adverse effect on their health."
http://www.sciencedaily.com/releases...0315230910.htm
-
27-11-10, 21:50 #6
Det er jo ikke gjort så mange undersøkelser om effektene av å gå på lav TSH.
De som er må en bare verdsette.
Min egen "undersøkelse" omfatter 1 person - meg selv, som ikke har hatt men av å gå med en TSH på <0,01 (altså det som kalles ikke målbar) siden 1987.
Så kan vi sikkert lage en poll her av forumets medlemmer og finne ut at mange har det slik.
Hvorfor legen styrer så voldsomt når den blir lav, vet jeg ikke, og jeg tviler på om legen vet noe mer ?
Jeg antar at de følger en slags tese, og det ganske blindt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-11-10, 23:44 #7
Denne undersøkelsen kan jo være fin å vise til om en trives med TSH på f.eks. 0,2 og legen vil ha verdien opp.
Jeg er for min del litt spent på når de publiserer mer håndfaste tall, for "økt risiko" kan bety så mangt. Det sier jo ingenting om hvor mye risikoen faktisk øker.
-
28-11-10, 10:03 #8
Jeg mener det bare er legerykter.
I likhet med at de forteller oss med øynene åpne at det "bare" er 10-12% som ikke blir bra på Levaxin, har de heller ingen undersøkelser.
Mange har vel hørt av sin lege at men må vurdere opplysninger man får på nettet nøye. Men det er ikke bare der man skal vurdere opplysningene, det legen sier er i mange tilfeller utdatert eller farget av hva medisinprodusenten sier, for dette er ofte legens eneste opplysningskilde.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-11-10, 11:21 #9
Nja, det er ikke nødvendigvis legerykter, men uansett, om det stemmer at det kan være mindre bra å supprimere helt så skal risikoen tross alt ses i perspektiv. Man skal jo ha en viss livskvalitet! Nytter jo ikke å fine verdier hvis man føler seg halvdød.
Nå har jeg forresten oppdaget at jeg kan halvere risikoen min for å få osteoporose hvis jeg flytter fra Oslo, se bare her:
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5675:2:::0:0
Men jeg tror jeg fortsetter å bo i Oslo. Det er mange gode grunner for meg til å være her, og da får jeg heller satse på gode brodder og gode vaner. Bare kall meg uansvarlig.
-
28-11-10, 11:50 #10
Hihi. Gamlinger i Nord-Trøndelag vet hva både spark og brodder er for noe - og bruker dem. Jeg kjente engang en dansk lege som jobbet i en liten nordnorsk bygd. Han var mektig forundret over at han ikke hadde noen "lårhalser" på tross av meget høy snittalder i bygda og mye is om vinteren. Visstnok kom det alltid lårhalser med den første isen i Danmark... Men det var rett og slett på grunn av aktiv bruk av spark og brodder i nordnorge kom han fram til.
Fra spøk til alvor. Den delen om cøliaki og nedsatt næringsopptak tror jeg er verdt å ta med seg. Det er jo et faktum for mange av oss.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 16Siste melding: 11-11-14, 08:10 -
Legen sier jeg er OK
Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 33Siste melding: 25-06-11, 07:16 -
Fett er IKKE farlig
Av Mod i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 0Siste melding: 08-07-09, 12:46 -
Hva sier TRAS noe om?
Av Carro i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 18-03-09, 10:01 -
Hvor farlig
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 26-04-05, 09:51
Svar med sitat

Bokmerker