Hei!

Takk for fine svar og lykkeønskninger!

For å være presis på navn; Jean Elmiger har gått av med pensjon. Men hans to sønner har tatt over praksisen. Han jeg var hos heter Romain Elmiger. Jeg har vært der to ganger tidligere, en gang hos faren og en gang hos sønnen. Begge ganger ang Morbus Crohn (også auto-immun sykdom). Han melder pass der på selve sykdommen (kronisk, og homøopatien strekker ikke til på bekjempelse av betente tarmer) - men han har allikevel hjulpet til ved å renske opp i cortison-doser og gamle ting, styrke kroppen imot den arvelig belastningen jeg + antagelig flere ting jeg ikke vet om.

Takk til deg n'Finn for mye kunnskap. Og vi blir ikke uvenner, jeg tåler skepsis (Det har jo jeg selv også. Hadde mulighet til dette allerede i januar da jeg fikk diagnosen. Men syns det var ille at jeg skulle reise til Sveits for dette problemet også). Jeg har lest mye av det du har skrevet til andre også, og syns det er imponerende hva du kan!

Jeg var på ultralyd i mars. Og har lurt på om jeg burde vært der igjen pga av smerter. Men nå har både tidligere fastlege, en øre-nese-hals-spesialist (et dødfødt besøk forøvrig..) og ny fastlege ment at det ikke skal være nødvendig. Lymfeknutene er ikke hovne. Men de er vonde og var de første symtpomene jeg hadde. Så både de og skjoldkjertelen har vært vonde på meg lenge. Jeg ser det an litt til.

Når det gjelder å ri to hester føler jeg at jeg gjør det. Jeg blir fulgt opp av fastlege hjemme, han er både almennpraktiserende lege og homøopat. Han ringte meg her om dagen for å fortelle at stoffskiftet har falt, men syns at jeg skal la denne behandlingen få en sjanse uforstyrret framover. Både han og Elmiger mener at ting ikke er verre med meg enn at det finnes tid å gjøre det på.

Jod eller hom.jod.. jeg vet sannelig ikke. Det er i flytende form og står jod på flaska..

Uansett har jeg kasta med ut i dette her. Og føler meg sikker på at begge leger vet hva de gjør. Og går det ikke så har jeg prøvd!

Oppdatering følger

Lona