Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
Jeg var på et seminar for halvannen uke siden med forskjellige foredragsholdere. Det var egentlig et seminar for kvinnelige gründere, og en av foredragsholderne fortalte om dette med tankestyring - hvordan man kan lære seg til å tenke positive tanker for å forbedre områder i livet. Hun fortalte at hun selv hadde opplevd å bli frisk fra hypothyreose, kun ved å tenke seg frisk. Jeg må si jeg har mine tvil om dette, jeg tror nok heller hun er en av dem som kan ha hatt en forbigående hypothyreose. Men uansett fortalte hun om dette med hvordan man selv kan styre sine tanker fra negativ retning og til positiv retning. Jeg sjekket hjemmesidene hennes etterpå, og der står det at hun tidligere har vært homeopat.
Her er hjemmesiden hennes.

Jeg mener ikke med dette å reklamere for henne, jeg har ikke tatt stilling til om det er noe ved metodene hennes som fungerer.

Hvis det hadde gått an å tenke seg fri fra autoimmun hypothyreose, hadde jeg garantert vært frisk for lenge siden. Jeg hater å gå til lege, hater å bruke medisin, og mitt første (og andre, tredje, fjerde etc) valg når jeg ikke føler meg bra er å spise sunt, trene regelmessig og tenke positivt til krampa tar meg.

Da zombi-tilværelsen ble så kritisk at jeg til slutt gikk til lege, var det egentlig bare for å få bekreftet at alt var greit så jeg kunne fortsette med min yndlingsfremgangsmåte nevnt ovenfor. Men det var det ikke, og selv om jeg ikke er i mål ennå på dosering etc, er det stor forbedring etter at jeg er begynt på medisin. Glad jeg overvant meg selv og gikk til lege, og at han (selv om det virker som om han helst ser på blodprøver og referanseområder som de fleste leger) for det første gikk rett på stoffskifte-teorien og dernest har latt meg få øke dose selv om blodprøvene er 'fine'. (Er det ikke fryktelig irriterende å høre legesekretæren si det så fornøyd i telefonen når du ringer for å høre resultatet av siste blodprøve?)