Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
17-11-10, 14:49 #7
Sv: Frisk av binyretretthet UTEN kortison?
Man kan ikke gå av og på HC. Det er farlig for vi klarer ikke leve uten stresshormon. Tar du valget å bruke HC, må du ALDRI slutte brått. Det må trappes gradivis og langsomt ned.
Levaxin virker ikke på deg, mest sansynlig fordi du har ikke nok cortisol til å hjelpe levaxin inn i cellene (enkelt forklart). Derfor svømmer dine stoffskiftehormoner rundt i blodet og når ikke inn i cellene å får gjort jobben sin. En annen mulighet er at du ville ha bedre nytte av thyroider, men da er det lurt å prøve å få binyrene oppe å gå først.
Overgangen er som når man starter på stoffskiftehormoner (og ikke har binyretretthet) så sakte og gradvis at den ikke merkes fra dag til dag, men mer fra uke til uke. Når jeg ser tilbake nå, kan jeg fullføre ukas helgevask med et smil, før tok jeg konstante pauser og var helt avhengig av ungene for å fullføre
. Ja, det var flaut for ungene er ikke så store. Jeg har kun stått på HC i underkant av to måneder, men er merkbart bedre, og får også kommentarer fra andre på det. Mindre ødemer, kjappere i hodet, mindre leddsmerter (redusert med ca 50%), bedre hud, mindre håravfall. Også ler jeg fra tid til annen. Det gjorde jeg ikke før.
Føler med deg, og nå vet ikke jeg hvor lenge du har visst at du har dårlige binyrer, men husk at jo lengre du er syk, jo lengre tar det å bli frisk igjen. Vurder derfor nøye om det er det beste for deg å gå uten HC.
Lignende tråder
-
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Binyrer, kortison og slikt
Av pandalakris i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 06-02-08, 21:03 -
kan kortison påvirke puls og hjertet?
Av rikke i forumet HydrocortisonSvar: 5Siste melding: 29-03-07, 08:36 -
kortison?
Av lailabye i forumet HydrocortisonSvar: 6Siste melding: 24-10-06, 08:34

Svar med sitat
Bokmerker