Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Hybrid View
-
17-11-10, 13:25 #1
Sv: Frisk av binyretretthet UTEN kortison?
Jeg gikk ned fire kilo da jeg begynte på thyroider. De samme fire kiloene har jeg lagt på meg igjen i løpet dette siste året jeg har brukt HC. Jeg og flere andre bruker også andre hormoner, som kan gi slike virkninger som litt vektøkning. Den aller største grunnen til å legge på seg ved binyresvikt skyldes nok heller at kroppen er i dårlig form, den er ikke tilstrekkelig sterk til å ha et tempo som gir maksimal forbrenning.
Les i forumet binyrer, der står det mye om hva du kan gjøre. Les også på sidene til Wilson og STTM, se sidebar på forsiden av forumet, der er det linker. På disse sidene står det masse. Kutt ut stimulanter som sukker, kaffe, svart te, alkohol. Spis ofte. Ikke la blodsukkeret bli lavt, hold det stabilt med kosten.
Jeg forstår at du tenker at du ikke vil gjøre noe som kan gjøre at du vil legge på deg. Mine tanker om dette er at jeg tror kroppen min vil endre seg når jeg blir friskere. Foreløpig må jeg vente med hard trening etc fordi binyrene ikke tåler det.
Så er det vel ikke alltid at ting er så enkelt som å la være å tilføre kortisol. Dersom kroppen trenger kortisol, vil energinivået ditt gå ned. Lavt kortisol vil hindre deg i å bevege deg så mye som du egentlig trenger for å holde formen. Hvis du da ikke vil tilføre kortisol kan du ha en spiral som tilslutt gjør deg tykkere. På grunn av lavt energinivå som følge av lave kortisolverdier. Kroppen produserer kortisol. Kroppen omdanner hydrokortison til kortisol. Jeg vil ikke kalle det for skit, like lite som jeg vil kalle thyroider som jeg trenger for skit, eller grønnsaker med viktige næringsemner eller en blodig biff for skit
Kortisol kan gi uønskede bivirkninger som måneansikt, alså hoven hud. Men da snakker vi om skikkelige høye doser, som gis når folk er alvorlige syke. Vi snakker her om fysiologiske doser, altstå å herme etter den dosen kroppen produserer hver dag. Dette er to forskjellige ting.
Jeg vil også gjøre deg oppmerksom på at Wilson ikke snakker om kombinasjonen hypotyreose og binyreproblematikk. Og han har et produkt å selge, binyrekstrakter. Det er lurt å ha det i mente når du leser hans negative omtale av å tilføre HC.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-11-10, 13:41 #2
Sv: Frisk av binyretretthet UTEN kortison?
Tusen takk, dette gjorde meg litt klokere.
Selvfølgelig skal jeg bruke kortison om det er det som kreves at jeg blir frisk, men jeg har god tid å tenkte kanskje jeg kunne klare fikse dette uten. Men må jo innrømme at det frister å få noe som gjør meg bedre-fort.
Pr nå er alt et ork, ligger på sofaen hele dagen.
Tar ikke opp levaxin som jeg skal og har sluttet på nå en periode siden jeg lå på 0.14 og hadde hypersymptomer. T3 er sikkert lav.. T4 har alltid vært lav..
Får skikkelige svar av spesialist om to uker, men har fått påvisst binyretretthet av refleksolog. Spyttprøve er levert inn... svar 1.12
Lignende tråder
-
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Binyrer, kortison og slikt
Av pandalakris i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 06-02-08, 21:03 -
kan kortison påvirke puls og hjertet?
Av rikke i forumet HydrocortisonSvar: 5Siste melding: 29-03-07, 08:36 -
kortison?
Av lailabye i forumet HydrocortisonSvar: 6Siste melding: 24-10-06, 08:34

Svar med sitat
Bokmerker