Viser søkeresultater 1 til 10 av 58
Threaded View
-
22-01-10, 13:21 #20
MR av hodet
Jeg tok MR av hodet under utredningen som kom igang da jeg omsider havnet hos indremedisiner. Masse blodprøver, EKG, og MR for å utelukke svulster i hypofyse eller hypothalamus. Lavt stoffskifte kan jo av og til skyldes svulster der, og da blir det i såfall kluss i hormonproduksjonen. Ta med en CD med musikk du liker godt, og be dem sette på høy lyd, for maskina bråker fælt innimellom! Lukk øynene og drøm deg vekk mens det står på, for man blir unektelig noe beklemt inni den trommelen! Konsentrer deg om musikken om du blir uvel - det er mitt råd.
Hos fastlegen her var det også slik at kun TSH og fT4 ble målt - noe annet var ikke nødvendig!! Så jeg måtte rett og slett BE om å få tatt antistoffprøve. Den var jo negativ da, men likevel...! Til slutt satte jeg ned foten og ba om henvisning til en indremedisiner som har litt peiling, og der ble jeg tatt på alvor. Er ikke i mål, men det kommer seg sakte. Fikk begynne med T3 også i høst, og det var det som gjorde at jeg kom ut av den verste tåkeheimen. Nå vil hun ha T4 høyere opp, heldigvis. Min fastlege visste ikke engang om at noe het tilskudd av T3, heller ikke den nyutdannede turnuskandidaten, som forøvrig er helt topp!! Men hva lærer de egentlig på doktorskolen om stoffskifte??
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 226Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
Anatomiske forandringer i hjernen
Av Hansen i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
Funker hjernen ?
Av Hansen i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
glemsk mrav hjernen
Av skaye i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 09-11-06, 21:44

Svar med sitat

Bokmerker