Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Threaded View
-
02-03-10, 17:59 #19
Sv: Noen med erfaring med tilskudd av fT3?
Bruk av Liothyronin er omstritt blant legene. Ikke sikkert du treffer på en som vil gi deg det i det heletatt, og det årsakes nok av endel misforståelser.
Liothyronin er T3, altså kroppens stoffskiftehormon.
Levaxin omdannes jo til T3 av de-jodinaseprosessen. Denne forsyner kroppen jevnt og trutt, men i noen tilfeller klarer ikke prosessen å lage nok T3.
1. Hvis Levaxindosen er for lav, vil det ikke være mulig å danne nok T3.
2. De-jodinasen trenger T2 og selen for å virke. Selen kan jo sjekkes.
Man antar at det er bedre at kroppen lager dette selv enn å bruke piller.
T3 er aktivt bare i få timer, så en pilledose varer ikke lenge.
Men det er ikke sikkert en trenger annen hjelp enn om morgenen, for liksom å komme igang.
Etter min mening er det ikke mulig å analysere seg frem til det ved hjelp av blodprøver, og det er fullstendig harmløst å forsøke.
Har du ikke bruk for det, vil du ikke merke det. Heller ikke om du bråslutter.
Jeg syns jo du selv er den eneste som kan avgjøre om dette funker eller ei.
Er Levaxindosen for lav, vil du nok merke at Liothyronin har effekt.
Men, tar du for lav Levaxindose vil det være en fordel å øke denne først for å se om dette kan danne nok stoffskiftehormoner.
TSH påvirkes både av T4 og av T3, så den forsvinner i det subnummeriske uansett om du øker Levaxindosen eller starter med Lio.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lio....mens jeg venter på Erfa
Av Babe i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 5Siste melding: 16-04-10, 14:04 -
Mens
Av Claudia i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 00:31 -
Kommer ikke inn på web siden til oftebro
Av gutt_81 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 29-05-07, 17:59 -
Kommer meg ikke etter omgangssyken
Av liten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 29-09-05, 22:43

Svar med sitat
Bokmerker