Viser søkeresultater 31 til 40 av 60
Tråd: Høy puls?
-
12-11-10, 19:04 #31
Sv: Høy puls?
sliter også med høy puls...hvilepulsen min nå ligger på 100...normalt før i tida var den rundt 60.
tør nesten ikke ri hesten min lengre da hesten stresser noe voldsomt og jeg føler at jeg er på grensa til hjertestopp på det verste,hehe...så jeg holder meg bak i kjerra
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
12-11-10, 20:42 #32
Sett deg opp i kjærra å la ballongen gå ?
Er vel nesten sånn da....
Men 100 i hvilepuls er mye da - og årsaken kan man jo spekulere i ?
En jeg kjente som trente utelukkende styrke hadde 90 i sittende hvilepuls.
Da hadde jeg rundt 40 og forsto ikke at man kunne fungere slik.
Jeg fikk forklaringen at styrketrening også styrket selve hjertemuskulaturen med det resultat at rommet inni ble mindre fordi musklen jo ligger i det yttre vev som danner ytterveggen. Og da kan ikke hjertet ta så store slurker og må ta mange fler isteden.
Og det er nok slik også at gutta har større hjerte enn jentene, selv om vi liker å tenke at det er omvendt......
Det jeg mener å si, er vel at 100 nok er i "øvre normalområde", men det er ikke på noen måte ekstremt.
Det som er verre å tenke på, er et avisoppslag der en idrettsutøver havnet på operasjonsbordet etter en bilulykke og døde der fordi legene gav ham adrenalin direkte i hjertemuskelen. Pulsen var så lav - bare 36.
Og det var hans normale hvilepuls som sykling hadde gitt ham.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-11-10, 20:18 #33
100 er i øvre normal, over 100 klassifiseres som tachycardia. Min ligger på 110 somregel, veldig sjeldent under 100, og skyter oppi 130/140 bare jeg går sakte.
Belastnings-EKG fikk jeg ikke, de bare tok hvilende EKG og sa at det var OK. Pulsen min blir helt sinnssvak under belastning. Jeg har trent masse tidligere, uten at det forandret pulsen overhodet. Det er litt skummelt når jeg får vondt i brystet, synes jeg..
Ofte når jeg er hos legen så måler de pulsen min og sier at den er ok fordi den tilfeldigvis da er i normalområdet, det er frustrerende.. jeg har fått henvendelse til hjertespesialist da, som jeg kan bruke, og det har jeg vurdert.
Er bare redd for at alt det her kan være farlig i lengden.. Frustrerende å ville være sunn og så går det ikke fordi ting er såpass utenfor egen kontroll
TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010
-
13-11-10, 21:29 #34
Lurer på om du har forsøkt å trene med Polar pulsklokke ?
Og spørsmålet blir om den virker ?
Den er ganske sær og virker ikke hvis normale matematiske forhold overskrides. Klokka mi virket feks ikke den gangen jeg hadde for høy dose.
De mest avanserte kan ta enklere tester - har du forsøkt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-11-10, 23:42 #35
ja når du nevner pulsmåler, vi bruker jo disse polar greiene når vi trener hest
ikke at det er det samme som oss men kan jo sammenlignes litt. vanligvis ligger de på rundt 80 +/- på stallen,oppvarmingligger på rundt ca 130,så ligger vi på rundt 200 når det kjøres skikkelig. og i løp ligger den høyere...så når du ser det på den måten så er nok ikke 100 så ille galt alikevel. og tror du kan komme opp i veldig høy puls uten at det tar skade.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
14-11-10, 01:01 #36
110 i hvilepuls, og 130 midt på natten er neppe normalt eller lite skadelig. Tachycardia, som sagt, klassifiseres som puls over 100 over lang tid, og jeg har hatt lange perioder hvor den har vært oppi 120 til enhver tid også, det er ikke unormalt at den er litt under 120 til vanlig heller. Foruten de få gangene jeg er under 100, er den mellom 105-120 omtrent hele tiden. Våkner ofte med hjertebank hvor den er oppi 130+, og har ofte brystsmerter, og hvis jeg bare ligger på sofaen eller i sengen og slapper av kan den bare skyte opp i 120 helt uten videre.
Jeg tror ikke det er noe jeg burde overse lenger, egentlig.
Føler heller ikke at det er en bra ting at pulsen min skyter opp i 130 bare jeg tusler til butikken, helt uavhengig av kondisen min, men akkurat høy puls ved liten aktivitet har jeg mistenkt er en stoffskiftegreie. Alt det andre har jeg vært usikker på.TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010
-
14-11-10, 01:43 #37
Støtter deg 100 prosent i dette, Belle. Det er ikke normalt å ha et slik du beskriver og det er heller ikke sundt i lengden. Særlig tatt i betraktning at du kjenner ubehag ved det. Men n'Finn er inne på en god ide. En polar pulsklokke kan du ha på deg over noen timer og den måler pulsen hele tiden. Senere kan du legge dataene inn på nett og få en kurve som viser pulsen din til de ulike klokkeslett samt gjennomsnittspuls og makspuls. Kurven kan skrives ut, sendes på mail osv. Hvis du samtidig noterer ned aktivitetnivået ditt underveis vil du kunne ta med åvise til legen. Du kan også sove med den.
-
14-11-10, 01:48 #38
-
14-11-10, 08:03 #39
Sportsbutikker har slike klokker i forskjellige prisklasser. Du kan jo også sjekke på finn.no om du kan få en pent brukt til en lavere pris. Jeg vil jo tro at dersom du kommer til hjertespsialist med et pulsskjema, hvor det også står hva slags aktivitet, eller mangel på sådan, som ble utført ved målingsstidspunkt, så bør det tas alvorlig. Da bør det vel tas noen målinger hvor du blir målt med belastning, ikke bare ligge stille på en benk!
Skjønner godt at du er bekymret!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-11-10, 08:57 #40
http://www.pulsklokke.no/nb
Norske importørens side.
Det finnes flere andre tilbydere på markedet - ofte i den billigste klassen der en ikke kan overføre pulsen til Pc.
Om du skal kjøpe så har vel den lokale sportsbutikken en nettside du kan vurdere ?
Antagelig finnes som Ruth nevner, et bruktmarked også.
Systemet fungerer på den måten at man har et belte rundt brystet som sender informasjon over til klokka. Finnes også innebygget i BH.
Så kan en overføre infoen i klokka til Pc - enten ved IR, som de dyreste klokkene benytter, eller ved hjelp av lyd eller magnetisk overføring på klokkene i mellomsjiktet.
Klokkene har en begrenset evne til hvor mye informasjon de kan lagre - fra få timer til mange timer.
Lurt spørsmål er vel om man kan overføre pulsen til Pc - og på hvilken måte det foregår.
De dyreste leveres med egen idrettslig innrettet programvare på CD, mellomsjiktet må laste opp til egen konto på polar.fi• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lav puls...
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 18:59 -
Puls...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 1Siste melding: 21-03-07, 23:43 -
Høy puls etter mat...
Av Irgni i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 16-02-07, 19:13 -
Syk puls...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 06-01-07, 14:59
Svar med sitat

Bokmerker