Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
11-11-10, 17:51 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Ja. Vært til legen. Ikke store nyhetene. Jeg ble enig med legen om å teste for Candida igjen. Selv mener jeg at magen er "fin", men jeg merker jo at jeg er oppblåst i magen enkelte dager, og da særlig på de dårlige dagene. Men jeg er jo så vant til det. Og magen var ofte oppblåst i årene før jeg ble syk også. Ja, ja. Kan alltids gjøre det og kjøre en ny nystatin-kur om det skulle være behov for det... Nå er jeg inne i en motløs periode igjen. Blir satt ut av å ikke være bedre enn jeg er. Det er ikke så enkelt å tenke positivt når alt er tungt. Blir stresset av å skulle tenke positivt og være glad når det ikke er så mye grunn til det. Binyrene, tenker jeg - de blir jo verre om en depper... Ond sirkel.

Føler på mange måter at jeg er der jeg var for ett år siden. På økende dose Thyroid og høy dose hc. Så skjedde det at jeg kom for høyt, gikk ned, kom for lavt og så er det opp igjen. Jeg kan ikke fortsette i en slik runddans. Så på den måten er det vel riktig at en kikker etter andre ting som spiller inn (som mage og intoleranser). Jeg tror vel det først og fremst handler om binyrer. Men jeg kan jo ikke vite om det også er andre ting inne i bildet. Er rådvill for tida.
Skal ta noen flere tester for egg -og melkeintoleranser igjen (spiser mye egg/melk og har reagert litt på det før). Men ærlig talt, hvor mye spiller det inn....?
Så skal jeg teste magnesium og div andre mineraler.
Men jeg kan fortelle en god ting og det er at binyrene mine nok har det litt bedre. Trenger ikke spise så ofte lenger. Før måtte jeg ha mat gjerne hver time, nå kan det godt gå lenger mellom måltidene. Det er jo en liten lettelse, da.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker