Viser søkeresultater 1 til 10 av 403

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010

Heia Berit
    På facebook (hvis du er der) har de en egen side for D vitaminer og hun som administrerer denne har engasjert seg litt i magnesium også. Hun har lagt ut noen linker til ulike steder å kjøpe. Kanskje noen gode ideer der?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Heia Berit
    På facebook (hvis du er der) har de en egen side for D vitaminer og hun som administrerer denne har engasjert seg litt i magnesium også. Hun har lagt ut noen linker til ulike steder å kjøpe. Kanskje noen gode ideer der?
    Er det denne du mener, Blondie?
    Sist endret av Vigdis; 10-11-10 kl 18:14 Begrunnelse: feil
    • Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    • Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Jeanette, angående blodprøvemåling av magnesium, så er visst ikke den helt 100% til å stole på. Den viser visst litt mindre enn det det er tilgjengelig, hadde en diskusjon med n'Finn om det
    • Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    • Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

joda, en hyggelig en da.
    Det er ikke så mye Mag. i blodet, det meste er jo levert, og hvis det har vært "levert" for lite gjennom mange år, hjelper det liksom ikke at en får et blodprøvesvar som er sånn nogenlunde.
    Blodprøven gjenspeiler likevel ikke kroppens situasjon.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Er det denne du mener, Blondie?
    Nei, jeg mener den norske siden

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Er Rufus og jeg de eneste som er lave på magnesium? Rufus; Wilson skriver at pms ofte skyldes magnesium mangel. Det stemmer jo godt med erfaringene vi har mht pms. Har inntrykk av at du og jeg sliter litt ekstra med pms, men mulig jeg tar feil.

Jeg har inntil nå vært veldig fornøyd med at det har hjulpet å knaske magnesium. Som sagt begynte jeg med dette i april, da legen sa at jeg lå i nedre ref område. Helt frem til nå har det altså steget jevnt. Siste måling før i dag var i begynnelsen av sept, og da hadde den fortsatt å stige. Jeg byttet 100% til Erfa i slutten av aug/begynnelsen av sept. Ønsker ikke å utpeke Erfa som noen synder her, men jeg merker jo at den er tøff for hjertet/brystregionen (=binyrene?).

Ellers har jeg også lest at mg konsentrasjonen i blodet ikke nødvendigvis gjenspeiler de reelle forhold. Men den sier da litt vil jeg anta....

Ja, ja. Noe er det alltids Takk for respons i alle fall

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Rufus; Wilson skriver at pms ofte skyldes magnesium mangel. Det stemmer jo godt med erfaringene vi har mht pms. Har inntrykk av at du og jeg sliter litt ekstra med pms, men mulig jeg tar feil.

Jeg har inntil nå vært veldig fornøyd med at det har hjulpet å knaske magnesium. Som sagt begynte jeg med dette i april, da legen sa at jeg lå i nedre ref område. Helt frem til nå har det altså steget jevnt. Siste måling før i dag var i begynnelsen av sept, og da hadde den fortsatt å stige. Jeg byttet 100% til Erfa i slutten av aug/begynnelsen av sept. Ønsker ikke å utpeke Erfa som noen synder her, men jeg merker jo at den er tøff for hjertet/brystregionen (=binyrene?).
    Heia BeritM

Nei, du tar ikke feil. Pms er et h......, om enn et litt mindre h...... enn før. Ja, kjenner til sammenhengen mellom magnesium og pms, og mye kan ligge der, ja. Derfor må jeg få testet nivåene mine nå snart for å se om det har vært noen vits i å bruke flytende magnesium. Noe har skjedd med mine magnesiumnivåer i den tiden jeg har brukt Thyroid og hc, de har gradvis blitt lavere. Aner ikke om det er en sammenheng, men når du sier det, kan det godt tenkes, ja.... Binyrene "spiser" nok mye mg, så det kan være en forklaring, men samtidig var binyrene mine ordentlig slitne før den tid også. Men mulig at Efra stiller ekstra krav og at det påvirker.... Vet ikke...

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Når vi er inne på dette med pms; jeg har prøvd Cerazette i tre dager med den hensikt å slippe pms. Vel, det var en kort prøvetid, for jeg har blitt så kvalm, så kvalm. Merket det ved inntak av første pille og så har det eskalert i den grad at jeg kastet opp et par ganger i dag tidlig. Så da er det takk og farvel, har nok å stri med fra før om jeg ikke skal lide meg gjennom en kvalmeperiode som det ikke en gang er sikkert forsvinner:-) Vil prøve ut andre merker men må ha en liten pause først.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Usja! Det hørtes absolutt ikke bra ut.
    Håper det går over raskt nå da.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  3. Diagnosen
    Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 26-08-07, 21:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder