Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Hybrid View
-
09-11-10, 19:33 #1
Sv: "Fine blodprøver", men føler meg ikke frisk
Jeg har ikke tatt disse prøvene tidligere, så det er ingen mulighet å få tidligere svar heller. (For dette er vel ikke prøver som legen tar slik uten videre?)
Jeg har hatt urinveisinfeksjon tidligere, og det er ikke som nå. (Men mye verre).
Er det "vanlig" at det går opp og ned? "Vanlig" å ha både gode og dårlige dager?
Jeg vurderer å bestille meg ny time hos legen, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal be han om. Er det noen prøver jeg bør ta? Jeg tviler på at legen vil la meg prøve medisiner, da han uttalte at "du er jo helt frisk" da jeg ringte ang prøvene.
Jeg bor ikke i Oslo, men i Østlandsområdet, så en Oslotur kan bli et alternativ etterhvert. Problemet er pengene... (En lærerlønning rekker bare så langt med billån, studielån og boliglån, to i bhg og en høst med utskiftninger av barneutstyr). Takk for tipset i allefall. Skriver det bak øret
Ang kosttilskudd - hva bør jeg se etter? Noen med konkrete tips? Synes jeg bør prøve "alt" før jeg kontakter lege igjen.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
09-11-10, 19:39 #2
-
09-11-10, 20:37 #3
Dersom man har anti-tpo er det vanlig at det er perioder som er dårliger og perioder som er bedre. Men det har jo ikke du.
Et kosttilskudd som jeg vil anbefale alle som bor i Norge er D-vitamin. Og da i form av D3 i mye større doser enn det man anbefaler her tillands. 4000-5000 IU over vinteren er ikke mer enn man trenger.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
10-11-10, 11:19 #4
Ja, jeg er ikke imponert over ft4 verdien din da.. Og det kan være flere grunner til at denne er lav ut fra prøvene dine/symptomene. Jeg nevner noen: Du kan ha for dårlig "bestilling" av tsh i hjernen; for tsh "bestiller" igjen hvor mye stoffskiftehormoner som bør prøduseres. Og hvis du har dette vil ikke tsh gi noe som helst indikasjon på at du sliter med å få nok stoffskiftehormoner; for det er jo tsh fastlegen din ser på og ikke symptomene dine. Men b12 verdien din er jo ganske så bra da, og den blir jo oftest lav ved stoffskifteproblemer. Men det kan jo godt hende du ikke har kommet "så langt enda"...
Du kan ha stresset over lengre tid, og binyrene dine kan være slitne.. Da nedreguleres stoffskiftehormonproduksjonen.. Søk på binyretretthet og se på symptomene og se om du kjenner deg igjen..
Så er jeg heller ikke imponert over s-jern verdien din. Har legen din sjekket folinsyre? Hb?
Du bør vel kanskje starte opp med å ta jern? En evt. stresset og sliten kropp trenger f.eks høgdose b vitaminer og c vitaminer og magnesium for å nevne noe.. Og jern burde du jo begynne med kanskje? Hvorfor målte legen din s-jern og ikke ferritin forresten? Ferritin gir en bedre pekepinn på om du skulle ha startet opp med jern, men det kan absolutt hende denne er for lav også.
Jernmangel kan jo gi symptomer som tretthet, blek hudfarge, hjertebank, hodepine, svimmelhet og åndenød f.eks..
-
12-11-10, 10:40 #5
Hb: 13,0 (11,7-15,3)Du kan ha stresset over lengre tid, og binyrene dine kan være slitne.. Da nedreguleres stoffskiftehormonproduksjonen.. Søk på binyretretthet og se på symptomene og se om du kjenner deg igjen..
Har lest om det, og føler at en del av symptomene stemmer med hvordan jeg føler meg. Hvilke prøver bør legen ta for å sjekke dette?
Så er jeg heller ikke imponert over s-jern verdien din. Har legen din sjekket folinsyre? Hb?
Folat: 11 (5-30)
Nå har jeg ny time hos legen på mandag, men jeg er usikker på om jeg skal kreve nye prøver, og i så fall hvilke?Du bør vel kanskje starte opp med å ta jern? En evt. stresset og sliten kropp trenger f.eks høgdose b vitaminer og c vitaminer og magnesium for å nevne noe.. Og jern burde du jo begynne med kanskje? Hvorfor målte legen din s-jern og ikke ferritin forresten? Ferritin gir en bedre pekepinn på om du skulle ha startet opp med jern, men det kan absolutt hende denne er for lav også.
Ferritin: 19 (10-150)
Jernmangel kan jo gi symptomer som tretthet, blek hudfarge, hjertebank, hodepine, svimmelhet og åndenød f.eks..
I går hadde jeg fryktelig vondt nederst i korsryggen, trodde det var menssmerter, så jeg tok Ibux - og det gikk bedre i noen timer. Etter 4-5 timer var det tilbake, så ny dose. Og igjen etter 4-5 time det samme igjen. I dag tidlig våknet jeg opp med smerter (minner litt om muskelsmerter) i korsryggen på venstre side - som "stråler" ut mot hofte og delvis frem mot magen. I tillegg svimmel (besvimte nesten flere ganger), vondt i hodet, litt kvalm, klarte nesten ikke gå ned trappen alene og feber. Kan dette ha noe med binyrer å gjøre? Eller er det en virusinfeksjon ala influensa/forkjølelse?
Jeg er absolutt ikke frisk, og håper at legen min tar litt tak i det nå. Jeg er redd for at det kan være noe alvorlig. Jeg har aldri følt det slik før...
Kan også nevne at jeg i barseltid for ca 1,5 år siden var litt deprimert, og at trøttheten/slappheten først kom etter dette. Dette tyder vel kanskje også på lavt stoffskifte?
Forvirret, redd og utslått nå... Håper noen har innspill
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
12-11-10, 10:52 #6
Jeg syns det høres ut som om du kan ha symptomer på nyrebekkenbetennelse eller en mere alvorlig urinveisinfeksjon. Du bør komme deg til legen i dag.
-
12-11-10, 11:19 #7
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
12-11-10, 11:30 #8
Du, dette kan bli veldig alvorlig hvis du ikke får behandling fortest mulig. Og at du er svimmel osv. høres ur som om det har kommet et stykke for å si det slik. Dra på legevakt i kveld du.
-
14-11-10, 16:39 #9
-
14-11-10, 21:28 #10
Jeg har smerter over nyrene som jeg innbilder meg skyldes binyreproblemene mine. Særlig på venstre side.
Lignende tråder
-
"Fine" verdier - Paradoksale symptomer
Av Danski i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 23Siste melding: 14-01-11, 13:05 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Erklært" frisk
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 17-10-08, 23:47 -
"Lissom" frisk ?
Av benita i forumet Graves sykdomSvar: 50Siste melding: 25-03-07, 07:42 -
"Har-fine-prøver-men-er-ikke-bra"-klubben.
Av i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 16Siste melding: 28-09-05, 21:58

Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker