Viser søkeresultater 1 til 10 av 71

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Hyperparatyreoidisme

Jeg mener det må bety at undersøklesen av den delen av ryggsøylen som er i brysthøyde har man funnet at skiver har forandringer som tolkeren mener ser ut som en tilbakedanning.

Det spekuleres ikke noe om hva årsaken kan være.

Om jeg skal, blir det vel at det jo er nærliggende å beskylde benstoffskiftet for slikt ? Og undersøke om man kan få bekreftet sin mistanke ?
    Hvis det ikke gjøres, gjør man da jobben sin ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hyperparatyreoidisme

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    n`Finn`Glemmer vi ikke lige K2-vitaminet? Har man mangel af den ene, har man (som regel) også mangel på det andet = D3-vitaminet (og calcium i maden osv.) ikke optages/"forarbejdes" godt nok... Disse to vitaminer samarbejder så tæt sammen, at det er lige før at de ikke nytter nok, hver for sig.
    Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    K2 - opplagt en mangelkilde som det ikke testes for. Blandt mange...... Men D3 er nok den mest opplagte mangel vi har, og kanskje også den viktigste, om man i det heletatt kan snakke om viktighet her.
    Generelt enig, men ikke helt enig i sammenhæng med, hvad Devana spørger til...

Da K(2)-vitaminet indgår i reguleringen af calcium i kroppen (Devana er i behandling med bl.a. tilskud af calcium), samtidigt med at calcium (i kosten, tilskud) besværliggør optagelsen af K-vitaminet (i kroppen) - bør "coctail" K2/D3 så absolut indgå i behandlingen, for at drage størst nytte af behandlingens enkelte bestanddele. Det kan ikke udelukkes, at det er mangel på "hjælp" fra K2-vitamin, der er årsagen når Devana skriver: "Men er dosen for liten til å gi forbedringer i formen? Jeg føler meg som sagt helt ødelagt, og kroppen har nok en gang kræsjet."

Her er det forbløffende (igen-igen) hvor lille, for ikke at sige: "ubetydelige" viden vores læger besidder indenfor hele den store medicinske videnskab om mikroernæring/mikronutrienter. Ude i den store verden indgår det i obligatorisk pensum på medicinske læreanstalter. Hos os (f.eks. i DK) findes læren om mikroernæring kun på dyrlæge-uddannelserne (KVL) og på Danmarks Tekniske Universitet (DTU) - intet på medicinske studier.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo, jeg var litt for generell og glemte hennes spesielle situasjon spørsmålet ble stillt i.
    Det er jo godt å ha et forum hvor ikke alle er like sløve som meg - iallfall ikke samtidig
    Altså : bare godt ment da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Devana, har du prøvd å sole deg for å øke D-vitaminet i kroppen din? Om det er problematisk med piller, ville jeg forsøkt solarium, siden det er vinterhalvår, men i små økter. Hva tror du om det?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Devana, har du prøvd å sole deg for å øke D-vitaminet i kroppen din? Om det er problematisk med piller, ville jeg forsøkt solarium, siden det er vinterhalvår, men i små økter. Hva tror du om det?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post

Jeg skulle gjerne solt meg litt, men per dags dato er jeg for syk til å i det hele tatt klare å komme meg til et solarium. Jeg får bittelitt sol på altanen her de få gangene solen titter fram, men det holder dessverre ikke nå på vinterhalvåret.
    Jeg tror det kanskje må mer til for å få opp d-vitaminnivået og ned PTH.

Jolene: Jeg fikk et tips fra facebooksiden du nevnte om at det kunne være overskudd av kalsium som gjorde at kroppen "kræsjet" igjen etter å ha gått på calcigran forte en stund, spesielt hvis man har forhøyet PTH. Jeg skal bestille time til nye blodprøver nå så jeg vet hvordan dette har utviklet seg. Legen får bare tåle å ikke vente til slutten av november. I natt lå jeg med store smerter og det føltes som at det kom fra langt inne i beinet/skjelettet. Jeg stod ikke opp før kl. 15 i dag fordi jeg var så ødelagt.

Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

Sitat Opprinnelig skrevet av Devana Vis post
    Jeg skulle gjerne solt meg litt, men per dags dato er jeg for syk til å i det hele tatt klare å komme meg til et solarium. Jeg får bittelitt sol på altanen her de få gangene solen titter fram, men det holder dessverre ikke nå på vinterhalvåret.
    Jeg tror det kanskje må mer til for å få opp d-vitaminnivået og ned PTH.

Jolene: Jeg fikk et tips fra facebooksiden du nevnte om at det kunne være overskudd av kalsium som gjorde at kroppen "kræsjet" igjen etter å ha gått på calcigran forte en stund, spesielt hvis man har forhøyet PTH. Jeg skal bestille time til nye blodprøver nå så jeg vet hvordan dette har utviklet seg. Legen får bare tåle å ikke vente til slutten av november. I natt lå jeg med store smerter og det føltes som at det kom fra langt inne i beinet/skjelettet. Jeg stod ikke opp før kl. 15 i dag fordi jeg var så ødelagt.
    Min pth og kalsium gikk først ned når jeg begynte med dvitamin, men ved siste måling hadde det igjen steget så jeg har fortsatt en skepsis til dvitamin uavhengig av leverandør...

Så at du hadde skrevet på forumet og der er de veldig anti dvitamin som behandling for sekunder pht, dette pga. at Norman mener at de fleste har primær, selv ved lav dvitamin.

Leit å høre at du er så dårlig. Jeg begynner endelig å komme over det værste etter jeg tok dvitamin for en uke siden. Blir spennede å høre hvordan blodprøvene dine ligger ann! Jeg skal sjekke mine på onsdag.
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Sitat Opprinnelig skrevet av jolene Vis post
    Min pth og kalsium gikk først ned når jeg begynte med dvitamin, men ved siste måling hadde det igjen steget så jeg har fortsatt en skepsis til dvitamin uavhengig av leverandør...

Så at du hadde skrevet på forumet og der er de veldig anti dvitamin som behandling for sekunder pht, dette pga. at Norman mener at de fleste har primær, selv ved lav dvitamin.

Leit å høre at du er så dårlig. Jeg begynner endelig å komme over det værste etter jeg tok dvitamin for en uke siden. Blir spennede å høre hvordan blodprøvene dine ligger ann! Jeg skal sjekke mine på onsdag.
    Så du har sluttet helt med d-vitamin/kalsium nå? Jeg håper du oppdaterer når du får svar på prøvene dine, det blir spennende å se.

Lignende tråder

1. Hypothyreose? Noe annet?
    Av Lippincott i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 20
    Siste melding: 05-01-11, 17:22
  2. Lincoln om makt og annet
    Av Kevlin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 4
    Siste melding: 17-06-10, 14:07
  3. Et helt annet liv.
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2