Side 3 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 71
    Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

Standard Sv: Hyperparatyreoidisme

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    calcigran forte er D2 Ergokalsiferol....... Kast den !

Om D-vitamin er farlig når det gjelder Hyperparatyreoidisme, kommer an på da.....
    Hvis det er en primær type, altså at en av kjertlene har gått bananas å produserer PTH i vilden sky - jo - men farlig å farlig - det er farlig å bruke farlige ord, og graden er viktig her.

Er tilstandens årsak sekundær - altså har sin årsak utenfor parakjertlene, må en jo bare knaske ivei.

Aktiv sarkoidose skal man heller ikke tilføre D3, men da måles det høy D-vitamin. (1,25-OH)

Uansett - lav D-vitamin i skrotten er svært uheldig i mange sammenheng.
    Man kan påføre kroppen ireversible tilstander.
    Jeg vet bare hva jeg har lest på siden til Dr. Norman, og ja farlig er et stort ord. Men det man må følge med på er om kalsiumen overstiger ref. verdien. Hos meg gjør den det.

Sitat Opprinnelig skrevet av Devana Vis post
    Ikke den calcigran forte jeg har. Den står det 800 IE vitamin D3 på.
    Jupp calcigran forte er d3
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Jeg har også fått denne på resept. 1000mg kalsium og 800 IE D3

http://felleskatalogen.no/

TYGGETABLETTER 500 mg/400 IE og 1000 mg/800 IE: Hver tyggetablett inneh.: Kalsiumkarbonat tilsv. kalsium 500 mg, resp. 1000 mg, kolekalsiferol (vitamin D3) 10 μg, tilsv. 400 IE, resp. 20 μg, tilsv. 800 IE, sorbitol 390 mg, resp. 780 mg, sakkarose 1,5 mg, resp. 3,3 mg, aspartam, isomalt, hydrogenert soyaolje, hjelpestoffer. Sukkerholdig. Sitronsmak.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Ikke så bra for stoffskiftesyke dette at den inneholder soya da.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er ikke slik.
    Det inneholder D2, som tilsvarer så og så mye D3. (00µg i deres tilfeller)
    Kalsiummet er 2000, men siden det er så tungt opptakelig vil bare 1000 bli tatt opp.
    Dessuten inneholder det en hel del dritt som vi har vansker med.
    feks :
    Viktige opplysninger om noen av innholdsstoffene i Calcigran Forte 1000 mg/800 IE
    Calcigran Forte 1000 mg/800 IE inneholder aspartam som er en forløper til fenylalanin. Kan være skadelig for personer med fenylketonuri (Føllings sykdom).
    http://www.legemiddelverket.no/custo...5-b8c63c420039
    fra linken :
    Calcigran Forte 1000 mg/800 IE inneholder soyaolje. Dersom du er allergisk overfor peanøtter eller soya må du ikke bruke dette legemidlet.
    Calcigran Forte 1000 mg/800 IE inneholder sorbitol, isomalt og sakkarose. Dersom legen din har fortalt deg at du har en intoleranse overfor noen sukkertyper bør du kontakte legen din før du tar dette legemidlet.

Dessuten tilsvarer, om opplysningene er riktige (hvilket betviles) 800µgD3 er alt for lite for en som har mangel ! 8000 er mer riktig, men viss du tidobbler denne "medisinen", vil D2 metabolittene bli giftige.
    Man kan gjerne kalle det en "downer" - det er en foigiftning.

Den inneholder også karbonatbundet kalsium.
    Dette hindrer også opptak av Levaxin og flere andre næringsemner.
    Om dere trenger kalsium - bruk en citratbundet form.

Men hvporfor i allverden skal man på død og liv tvinges til å ha i seg karbonatbundet kalsium hvis man ikke trenger det ?
    Har noen Osteoperose/peni - ok, da trenger en det, men vanlig plain D3 gjør jo at man tar opp nok kalsium fra maten man spiser.
    I de fleste tilfeller er kalsiumtillegget bare til å fore kroppens overskudd av dette - og kan kan jo bare lese om hva dette fører til.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Det er ikke slik.
    Det inneholder D2, som tilsvarer så og så mye D3.
    Dessuten inneholder det en hel del dritt som vi har vansker med.
    feks :
    Viktige opplysninger om noen av innholdsstoffene i Calcigran Forte 1000 mg/800 IE
    Calcigran Forte 1000 mg/800 IE inneholder aspartam som er en forløper til fenylalanin. Kan være skadelig for personer med fenylketonuri (Føllings sykdom).
    http://www.legemiddelverket.no/custo...5-b8c63c420039
    fra linken :
    Calcigran Forte 1000 mg/800 IE inneholder soyaolje. Dersom du er allergisk overfor peanøtter eller soya må du ikke bruke dette legemidlet.
    Calcigran Forte 1000 mg/800 IE inneholder sorbitol, isomalt og sakkarose. Dersom legen din har fortalt deg at du har en intoleranse overfor noen sukkertyper bør du kontakte legen din før du tar dette legemidlet.

Dessuten tilsvarer, om opplysningene er riktige (hvilket betviles) 800µgD3 er alt for lite for en som har mangel ! 8000 er mer riktig, men viss du tidobbler denne "medisinen", vil D2 metabolittene bli giftige.
    Man kan gjerne kalle det en "downer" - det er en foigiftning.
    Hvordan vet du at det inneholder d2 og ikke d3? Det står d3 under innholdsfortegnelsen?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Noen ganger "flyter" en på gammel viten....
    Hvis de har forandret medisinen siden i fjor, så skal jeg være den første til å gratulere - og beklage at jeg ikke har fulgt med.
    Men det er ikke alltid så lett.
    Jeg husker at jeg sjekket dette ifjor, og da var både denne og afiD2 forte de eneste medisiner som var å få på blått - og begge inneholdt D2.
    Du får slå inn kodene og søke i basen, det ville jeg gjor t for å være sikker.

Stole på dem ?
    Jeg er jo en sta faen som ikke stoler på noen før jeg ser det i kvitauget.
    Men så må jeg jo bøye meg i støvet av og til også da.
    Men sånn er det.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Noen ganger "flyter" en på gammel viten....
    Hvis de har forandret medisinen siden i fjor, så skal jeg være den første til å gratulere - og beklage at jeg ikke har fulgt med.
    Men det er ikke alltid så lett.
    Jeg husker at jeg sjekket dette ifjor, og da var både denne og afiD2 forte de eneste medisiner som var å få på blått - og begge inneholdt D2.
    Du får slå inn kodene og søke i basen, det ville jeg gjor t for å være sikker.

Stole på dem ?
    Jeg er jo en sta faen som ikke stoler på noen før jeg ser det i kvitauget.
    Men så må jeg jo bøye meg i støvet av og til også da.
    Men sånn er det.
    Nå har jeg sjekket med varenr på boksen, og det er D3 - kolekalsiferol. Det jeg derimot ikke liker er alle de andre unødvendige ingrediensene:

TYGGETABLETTER 500 mg/400 IE og 1000 mg/800 IE: Hver tyggetablett inneh.: Kalsiumkarbonat tilsv. kalsium 500 mg, resp. 1000 mg, kolekalsiferol (vitamin D3) 10 μg, tilsv. 400 IE, resp. 20 μg, tilsv. 800 IE, sorbitol 390 mg, resp. 780 mg, sakkarose 1,5 mg, resp. 3,3 mg, aspartam, isomalt, hydrogenert soyaolje, hjelpestoffer. Sukkerholdig. Sitronsmak.
    Men er dosen for liten til å gi forbedringer i formen? Jeg føler meg som sagt helt ødelagt, og kroppen har nok en gang kræsjet.

n'Finn: Du som vet litt om dette...hvor mye av D3 man inntar tas faktisk opp i kroppen? Jeg ser på felleskatalogen at 30 % av kalsium i calcigran forte, men det stod ikke noe spesifikt om % av D3 som tas opp.

Jeg tenker mye på dette, siden jeg trodde virkelig at jeg skulle være bedre etter 2 mnd på disse pillene!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Hadde jeg fått tilbud om dette på blå resept hadde jeg takket nei. Og jeg har lave verdier og kunne derfor krevd dette på blå resept. Langt under ref området. Alt for mye tull og unødvendigheter i denne tabletten som kan lage krøll for de som allerede har dårlig helse. Enkelte ting ser det ut til at det er verdt å kjøpe sjøl.

Tar forøvrig 5 tabletter om dagen på 10mcg

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    34

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Hadde jeg fått tilbud om dette på blå resept hadde jeg takket nei. Og jeg har lave verdier og kunne derfor krevd dette på blå resept. Langt under ref området. Alt for mye tull og unødvendigheter i denne tabletten som kan lage krøll for de som allerede har dårlig helse. Enkelte ting ser det ut til at det er verdt å kjøpe sjøl.

Tar forøvrig 5 tabletter om dagen på 10mcg

Hvilke tar du, Blondie?

Siden du også ligger/har ligget langt under referansenivå, har du merket noe bedring? Hvis du hadde sterke symptomer vel og merke?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er jo en god ting at du sjekker dette, og ikek tar det for god fisk av noen (meg iberegnet)
    Man skal være varsom med hva man har i seg. Ingen andre enn din egen kropp får svi for det - ikke engang om det er forskrevet deg forskriftsmessig.
    Hvem fikk svi i Thalidomidesaken ? Forskriverene ?
    Offrene får fanken ikke rettmessig erstattning engang.

Hva hvis dette har blokkert for stoffskiftehormonene ?
    Er det derfor du føler deg kræsjet ?

Side 3 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Hypothyreose? Noe annet?
    Av Lippincott i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 20
    Siste melding: 05-01-11, 17:22
  2. Lincoln om makt og annet
    Av Kevlin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 4
    Siste melding: 17-06-10, 14:07
  3. Et helt annet liv.
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor