Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
En god lege ville tatt deg inn til en samtale FØR du tar prøver, men det er min mening Han ville også ha snakket med deg om dosering, for å få en sms om en startdose, kan være greit for å komme i gang, men ikke for å følge opp. Rekvirere betyr bare å bestille, dumt av meg å bruke vanskelige ord.
Lav B12 er også et symptom på lavt stoffskifte, denne er det viktig at du får opp. Ofte mangler vi endel andre vitaminer og mineraler, disse er essensielle for at stoffskiftebehandlingen din skal virke optimalt. Derfor er multivitaminer også noe vi ofte må leve med.
Jeg er forøvrig helt enig i at å ta medisiner i en uke ikke er noen behandling. Det tar minst 6 uker før du kan begynne å oppnå ordentlig effekt av stoffskiftemedisiner. Hos deg må du være forberdet på at dette tar tid. Det har tatt deg lang tid å bli så syk som du er nå, og det er ikke reparert på en uke. Medisineringen er livsvarig og dosen må mange ganger opp og ned før du finner det som passer for deg. Men det er verdt resultatet i andre enden
Begge de bøkene du er anbefalt er verdt å lese
Kan jo hende legen vil snakke med meg. Det vet jeg ikke, for han vet jo enda ikke at jeg har planer om å starte på medisinene. får se hva han sier i morgen jeg aner ikke hva B12 skal hjelpe for meg, men det kan være det samme.. jeg skal heretter proppe i meg det han ber meg om :P

Jeg er forberedt på at det tar lang tid å finne riktig dose, det sa legen første gangen jeg snakka med han. Det er dumt, men som du sier, det er vel verdt i det lange løp

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
Her er en link til deg Siljenta som jeg fant her inne en gang og lagret som bokmerke. Den kan kanskje nyttig både for deg og de rundt deg som trenger informasjon rundt denne sykdommen.

http://www.hieronimus.org/cgi-bin/hi...=artikkel.show
Hei du! Tusen takk for supert tips! Jeg skal lese det litt senere.. Jeg har en tendens til å bli ukonsentrert når jeg leser om "kompliserte" ting, spesielt når jeg er sliten.. Noe jeg er nå! så nå skal jeg ta meg en liten høneblund

Men jeg skal absolutt lese det, synes det er kjempe fint å ha noe kunnskaper om dette iallefall

Ellers; TUSEN takk for at dere er så snille! Nesten litt overveldende dette her.. Fra å gå å få høre om hvor lat og kjedelig jeg er, til brått å få masse støtte, hjelp og forståelse