Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
Hei Monja

Jeg tror ikke du er høyt overdosert med en FT4 på 19 og tsh på 0,57, men det kan være at du kjenner på litt hypersymptomer på disse verdiene. Hos meg som er dosert akkurat som deg (uten at dette gjør oss like på noen måte) begynner hypersymptomene å dukke opp når FT4 nærmer seg 20-tallet.

Men å redusere med en tredjedel av dosen kan bety at du havner motsatt. Hvordan hadde du det når du brukte 50 daglig og hva var dine verdier da? Det finnes doseringsmuligheter mellom 50 og 75 og jeg tror jeg ville gått for noe midt i mellom for å slippe å tippe over i lavt. Hva med 62.5 hver dag, 75 og 50 annenhver dag? 75 feks 5 dager i uka og 2 dager med 50? Noen ganger er det en ørliten endring som skal til for at du havner akkurat der kroppen trives best. Og litt prøving og feiling hører gjerne med på veien mot den optimale doseringen. Og selv den må av og til kanskje justeres litt opp og ned.
Hei Eirin! Har ikke oversikten over hvilke verdier jeg hadde når jeg gikk på 50. Men ser at jeg 24.08.10 hadde en TSH på 1,12 og en ft4 på 18, og jeg gikk da på 75. Jeg hadde da gått en stund på 75. Det vil si at kroppen har ytterlige steget i verdier, til tross for samme styrke. Jeg tenkte jeg kanskje skulle ta bare 6 dager i uken, altså kutte 75 i uka. Det blir slik jeg har regnet det ut, 64,3 gjennomsnittlig. Eller kanskje det er lurere å gjøre det slik du sier....Vet ikke, blir ganske frustrert av dette.