Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
17-09-10, 15:13 #1
Høye ANTI-TPO verdier og vondt i øynene?
Hei
Jeg har i de siste 6 ukene hatt veldig vondt i øynene. Samtidig har det verket mye i halsen(, som det ofte gjør).
Jeg har hatt en følelse av at dette er stoffskifte relatert.
Fikk akkurat prøveresultatene mine fra siste blodprøver i posten:
Anti-TPO er * 277( Normalverdi: 0-34)
Kan noen fortelle litt om hva jeg kan gjøre for å få ned verdiene? Om disse kan være årsaken til vondt i øynene og verking i kjertelen?
Og ellers fortelle litt om Anti- TPO?
Tusen takk!
Vilje
-
17-09-10, 15:19 #2
Sv: Høye ANTI-TPO verdier og vondt i øynene?
Hei Vilje!
Jeg ville tatt meg en tur til enten fastlegen eller øyelege med øynene. Det kan være at du er i ferd med å få tørre øyne. Men det kan også være en infeksjon. Begge deler er det viktig å gjøre noe med. Du kan jo gå på apoteket og kjøpe en rimelig tårevæske, bruke den så ofte du føler behov, og se om det hjelper?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-09-10, 15:23 #3
Sv: Høye ANTI-TPO verdier og vondt i øynene?
Hei
Takk for raskt svar. Jeg var hos øyelege i dag, og øynene fungerer som de skal. De er ikke så tørre, mer en følelesa av at de er veldig anstreng/ slitne?
Vilje
-
17-09-10, 16:20 #4
Sv: Høye ANTI-TPO verdier og vondt i øynene?
Jeg har vondt i øynene når stoffskiftet er lavt. Må stadig gni/massere øynene for de er såre. Det har bedret seg når stoffskiftedosen øker. Er du riktig medisinert da, kanskje du er underdosert? Det med såre/vonde øyne er jo typisk lavt stoffskifte relatert og bør gi seg når man er riktig medisinert- både i form av rett type stoffskiftemedisin og riktig dose.
-
17-09-10, 16:28 #5
Sv: Høye ANTI-TPO verdier og vondt i øynene?
Tusen takk for svar : ) Er det noe jeg kan gjøre for å få ned anti-tpo verdiene?
-
17-09-10, 16:47 #6
Sv: Høye ANTI-TPO verdier og vondt i øynene?
200 mg Selen om dagen skal være bra. Ellers er det skrevet veldig mye om anti-tpo her inne (feks https://www.stofskifteforum.dk/showt...ight=anti-+tpo). Om du søker finner du sikkert noen flere tråder også.
(Til moderator: jeg får opp over 1000 tråder når jeg søker på anti-tpo. Er det mulig å få frem kun de trådene som har dette i trådtittelen?)
-
17-09-10, 18:02 #7
Sv: Høye ANTI-TPO verdier og vondt i øynene?
Tusen takk for hjelpen : )
Lignende tråder
-
Høyt stoffskifte. Graves. Har veldig vondt i øynene mine.
Av Oslofia i forumet Graves sykdomSvar: 40Siste melding: 05-09-10, 10:44 -
vondt i hodet og øynene.noen som vet hvorfor?
Av rikke i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 3Siste melding: 06-02-07, 23:01 -
Vondt i øynene
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 5Siste melding: 05-07-06, 23:10 -
Hva er høye/lave verdier på TRAS?
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-06-06, 18:29 -
Hva er høye/lave verdier på TRAS?
Av brits i forumet Normalverdiene?Svar: 6Siste melding: 26-06-06, 18:29
Svar med sitat
Bokmerker