Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
24-10-10, 22:46 #1
Spørsmål om d-vitamin høg-dose
Eit lite spørsmål til den som kjenner seg kalla ;) Tippar det er nokon her med erfaring og kunnskap om d-vitamin.
Vil det funke greit å ta d-vitamin to gonger i veka, sei f.eks. onsdag og laurdag. 5000 i.e. kvar gong. Eller er det aller best å innta same mengde d-vitamin kvar dag. Er jo her snakk om ein del høgare dose enn det som helsemyndigheitene her til lands rår oss til...
Risikerer eg å bli kvalm eller noko annna ubehageleg.
Må opplyse om at eg er følsam; reagerer lett på doseendringar blant anna. Masse mat eg må unngå pga intoleransar, og har også alvorleg allergi eg må ta hensyn til. Føler at eg er svært følsam reint fysiologisk, om det går an å ordlegge seg slik.
Skal om ikkje lenge på ferie til USA
Og der er planen å kjøpe ein del vitaminar. Dessverre er det kun lov å ta med heim d-vitamin til 3 mnd, altså 90 kapslar. Irriterande og latterlege opplegg, må eg seie.
-
25-10-10, 01:46 #2
Sv: Spørsmål om d-vitamin høg-dose
Jeg har sett at noen leger har foreskrevet 5000IU med d-vitamin et par ganger pr uke til pasienter, så det er nok ikke så uvanlig å gjøre dette. Selv tar jeg 5000IU ca fire dager i uka og merker ingenting negativt i forbindelse med dette. Men så er jeg ikke sensitiv med slike ting.
Du får la hele reisefølge ditt ta meg seg tre-måneder forbruk på vegene av deg.
God ferie
-
25-10-10, 08:44 #3
Hej!
Vældig godt at spise godt med D3
Jeg har meget gode resultater af det. Har prøvet at have decideret mangel på d-vitamin og blev fuldstændig mat af det, og mine muskler og min fordøjelse virkede meget dårligt, indtil det blev rettet.
Jeg synes, det er godt at få taget en blodprøve med måling af D3, så man har noget at gå efter med hensyn til dosis. I hvert fald føler jeg, det er en god fornemmelse at vide, jeg ikke tager for meget (heller). Jeg tager 4200 iu , det vil sige 3x35 mikrogram af det hver dag. For et halvt år siden tog jeg 35 mikrogram om dagen, men det gav mig kun lige nok til overhovedet at komme ind i normalområdet.
Nielsigne
-
25-10-10, 08:49 #4
Jeg tar 5000IU om dagen nå som høsten har kommet.
Om sommeren så klarer kroppen å danne 50 000IU iløpet av en liten halvtime;
så de anbefalte verdiene fra helsemyndighetene er bare latterlige!!!
Kjør på - ingen grunn til å nøle her
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
25-10-10, 09:05 #5
jeg tar det firedobbelte av myndighetenes anbefaling, altså 40 mg. Vet ikke helt hva det er i IU? Husk at andre europeiske land anbefaler 25 mg som en minstedose, ,mens minstedosen i Norge er 10 mg... og den minstedosen er altså på linje med de 30 mg C vitamin, som er grensen for skjørbuk... Så akkurat de anbefalingene for C og D3 er vel ikke så mye å bry seg om?
var hos en lege som sa at de som virkelig trenger D3, de får shot på ca 30 000 IU av gangen. Som solingen midt på sommeren altså. jeg tror ikke 5 000 IU er noe å engste seg for. God tur!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
25-10-10, 10:44 #6
IU=International Unit
IE=Internasjonale Enheter
De varierer for hvert preparat.
Det går 40 slike gærninger på 1µg D3, så feks. 400IU=10µgD3.
Bare å dele med 40 altså.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-10-10, 17:59 #7
Af hvad jeg har læst, så skulle man op over 125 mcg. dagligt i flere år før man kan risikere overdosering.
Jeg tager selv omk. 100 mcg. dagligt
-
25-10-10, 19:12 #8
Det er også hva jeg har lest Tanja.
Jeg har også lest at man kan ta meget store enkelt-doser. 1250µg i en enkelt dose - uten at jeg har prøvet det.
Har noen ?
Det kom frem under den store vaksinasjons-salget siste år, også som en metode å forebygge influensa på.
Nå går jo vaksinen ut på dato, og i Norge skal de nå bruke resterne på gravide kvinner........
Så kjære kvinner - ikke fall for den !
http://www.aftenposten.no/helse/article3872311.ece
Årets sesongvaksinasjon er blandet med vaksinen fra svineinfluensaen i fjor.
Fint - så får man jo brukt den.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-10-10, 20:31 #9
Takk for svar<
Eg har i 1,5 år teke 2000 i.e. dagleg. Dette blir 14000 i veka. I tillegg er det jo litt i vitaminpilla. Tek same dosen heile året. Verdiane er fine, 115 på den derre oh-25-eit-eller-anna-prøven. Før eg begynte med d3 var verdien på 23 meiner eg å hugse.
Kanskje eg skulle kjøpe ein boks med 10000 i.e.
Nå er utfordringa og orke og pakke og ordne til avreise... Energi, kom til meg!!
-
25-10-10, 21:01 #10
Lignende tråder
-
Høy dose Levaxin!?
Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 13Siste melding: 01-10-10, 16:09 -
10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 21-05-10, 18:35 -
Flere som bruker så stor dose D-vitamin?
Av emma i forumet D-vitaminSvar: 31Siste melding: 21-09-09, 19:07 -
Hva er en høy dose levaxin?
Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 18Siste melding: 30-03-08, 17:09 -
dose Neo Mercazole
Av tone i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 24-08-05, 17:13
Svar med sitat

Bokmerker