Hei alle sammen! Jeg har fått mine siste verdier idag. TSH viste 0,57 og ft4 19. Dette er i høyeste laget for meg, og mine plager pr idag som eks hodepine hverdag, sier meg nok at det er for høyt.

Jeg er overhodet ikke noe ekspert på dette området, men lille meg tenker automatisk at høye verdier = "høyt" stoffskifte/god forbrenning????? Er jeg helt på jordet?

Jeg er ikke noe overvektig person, men har noen kilo jeg ønsker å ta av. Til tross for mye trening, og grei mat, sitter altså disse kiloene KLISTRA til kroppen Det gjorde de ikke før.

Jeg har hele mitt liv holdt på med idrett, og har nå ivhertfall litt kunnskaper i forhold til trening og mat.

Er det nødvendigvis ikke slik at dersom man har høye verdier, vil man lettere kunne gå ned i vekt? Kan det motsatte skje? At dersom disse verdiene rett og slett ikke "passer" til kroppen min, så vil kroppen ikke gi slipp på fett?

Jeg går idag på 75 mikro, og har blitt enig med lege om å gå ned til 50.

Øynene mine har også de siste ukene blitt mye verre/tørrere. Kan høyt overmedisinering føre til dette, samt magesmerter?