Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Spørsmål om d-vitamin høg-dose

jeg tar det firedobbelte av myndighetenes anbefaling, altså 40 mg. Vet ikke helt hva det er i IU? Husk at andre europeiske land anbefaler 25 mg som en minstedose, ,mens minstedosen i Norge er 10 mg... og den minstedosen er altså på linje med de 30 mg C vitamin, som er grensen for skjørbuk... Så akkurat de anbefalingene for C og D3 er vel ikke så mye å bry seg om?

var hos en lege som sa at de som virkelig trenger D3, de får shot på ca 30 000 IU av gangen. Som solingen midt på sommeren altså. jeg tror ikke 5 000 IU er noe å engste seg for. God tur!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

IU=International Unit
    IE=Internasjonale Enheter
    De varierer for hvert preparat.
    Det går 40 slike gærninger på 1µg D3, så feks. 400IU=10µgD3.
    Bare å dele med 40 altså.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Af hvad jeg har læst, så skulle man op over 125 mcg. dagligt i flere år før man kan risikere overdosering.
    Jeg tager selv omk. 100 mcg. dagligt

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er også hva jeg har lest Tanja.
    Jeg har også lest at man kan ta meget store enkelt-doser. 1250µg i en enkelt dose - uten at jeg har prøvet det.
    Har noen ?

Det kom frem under den store vaksinasjons-salget siste år, også som en metode å forebygge influensa på.
    Nå går jo vaksinen ut på dato, og i Norge skal de nå bruke resterne på gravide kvinner........

Så kjære kvinner - ikke fall for den !

http://www.aftenposten.no/helse/article3872311.ece

Årets sesongvaksinasjon er blandet med vaksinen fra svineinfluensaen i fjor.
    Fint - så får man jo brukt den.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    179

Takk for svar< Eg har i 1,5 år teke 2000 i.e. dagleg. Dette blir 14000 i veka. I tillegg er det jo litt i vitaminpilla. Tek same dosen heile året. Verdiane er fine, 115 på den derre oh-25-eit-eller-anna-prøven. Før eg begynte med d3 var verdien på 23 meiner eg å hugse.
    Kanskje eg skulle kjøpe ein boks med 10000 i.e.

Nå er utfordringa og orke og pakke og ordne til avreise... Energi, kom til meg!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post

Årets sesongvaksinasjon er blandet med vaksinen fra svineinfluensaen i fjor.
    Å ? Går det an ?

Ikke så bra for de som ønsker å vaksinere seg mot sesongens, men ikke mot svineinfluensa. I fjor kunne man jo i alle fall velge ..

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er ikke noe mål å få så høy d-vitamin som mulig. 115 er bra det Delisa - har du det samme i Mars er det iallfall bra.
    Og da er vel dosen også passe.
    Jeg tar to slike/dag, og har samme verdier som deg.

Jo, jeg leste det nettopp - de blander den med svineinfluensa.
    Må jo brukes kan du sjønne

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Jeg tar 50 µ daglig med D3. Det tilsvarer visst 2000 IE.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    125

Hei alle sammen!

Jeg har begynt med 10000 IU daglig, for tok jeg 5000 IU. Jeg har bare opplevd Vitamin D3 possitiv. Det kan være lurt å kombinere med vitamin K2 og betacaroteen. Det er kjent at betakaroten og vitamin D komplimentere hverendere. Videre betacaroteen åker effekten av vitamin D3. Dette kan leses på linken i slutten av dette innleget. Har er lit utdarg fra linken...

Here's how to optimize your vitamin D status: get plenty of sunlight without using sunscreen, and eat nutrient-rich animal foods, particularly in the winter. The richest food source of vitamin D is high-vitamin cod liver oil. Blood from pasture-raised pigs or cows slaughtered in summer or fall, and fatty fish such as herring and sardines are also good sources. Vitamin D is one of the few nutrients I can recommend in supplement form. Make sure it's D3 rather than D2; 4,000- 5,000 IU per day should be sufficient to maintain blood levels in wintertime unless you are obese (in which case you may need more and should be tested). Note that this is more than ten times the USDA recommended daily allowance. Vitamin D3 supplements are typically naturally sourced, coming from sheep lanolin or fish livers. A good regimen would be to supplement every day you get less than 10 minutes of sunlight.

People with dark skin and the elderly make less vitamin D upon sun exposure, so they should plan on getting more sunlight or consuming more vitamin D. Sunscreen essentially eliminates vitamin D synthesis, and glass blocks UVB so indoor sunlight is useless. Vitamin D toxicity from supplements is possible, but exceptionally rare. It only occurs in cases where people have accidentally taken grotesque doses of the vitamin. As Chris Masterjohn has pointed out, vitamin D toxicity is extremely similar to vitamin A deficiency. This is because vitamin A and D work together, and each protects against toxicity from the other. Excess vitamin D depletes vitamin A, thus vitamin D toxicity is probably a relative deficiency of vitamin A.

I know this won't be a problem for you because like all healthy traditional people, you are getting plenty of vitamin A from nutrient-dense animal foods like liver and butter. Vitamin K2 is the third, and most overlooked, leg of the stool. D, A and K2 form a trio that act together to optimize mineral absorption and use, aid in the development of a number of body structures, beneficially alter gene expression, and affect many aspects of health on a fundamental level.

http://wholehealthsource.blogspot.co...r-vitamin.html

Håper dette hjelper litt.

Lignende tråder

1. Høy dose Levaxin!?
    Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 13
    Siste melding: 01-10-10, 16:09
  2. Svar: 4
    Siste melding: 21-05-10, 18:35
  3. Flere som bruker så stor dose D-vitamin?
    Av emma i forumet D-vitamin
    Svar: 31
    Siste melding: 21-09-09, 19:07
  4. Hva er en høy dose levaxin?
    Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 18
    Siste melding: 30-03-08, 17:09
  5. dose Neo Mercazole
    Av tone i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 24-08-05, 17:13

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine