Viser søkeresultater 1 til 10 av 111
Threaded View
-
19-10-10, 11:53 #18
Sv: Tablettvalg og doseing, tror legen bare sjanser
Jeg kan ikke komme på annen grunn enn biometrisk kosmetikk som årsak - altså at legen skal kose seg med et penere blodprøveresultat.
Legen bør klare å tenke på at den gangen det var nok Levaxin og blodprøvene var normnære - fungerete pasienten dårlig. Og at Levaxintillegget ikke gjør noe for pasienten nå heller.
Så får vi stadig høre at de på tyroide hormoner får litt for mye T3. Og blir feilen gjentatt ofte nok tror vi snart på det selv......
Jo, det er sånn at blodprøvene viser høyere nivåer av fritt T3.
Og hva så ?
Jeg mener, er det derfor vi føler oss bedre ? Er det sånn at noen MÅ ha det slik for å fungere - og skal vi endre det da ?
De samme legene som kritiserer, forsøker å oppnå det samme på sine pasienter som ikke fungerer på Levaxin alene ?
Altså ved å gi Liothyronin.
Så er det egentlig ikke slik at griser har anderledes blodprøver enn oss, og at det skulel være årsaken til de lett forhøyede fT3-prøvene.
Vi ville fått akkurat det samme forhøyede resultat hvis vi brukte menneskekjertler isteden for grisekjertler. Årsaken er at det er mye mer T3 i kjertler enn i blod - altså i forholdet mellom T4 og T3.
Når T4 og T3 kommer ut i blodet, forbrukes T3 med det samme og T4 blir ikke det.
Det som ligger bak denne problematikken, er jo at man vurderer......
Legen vurderer blodprøven til at fT4 blir for lav når man bruker tyroide hormoner.
Og påstanden får stå uimotsagt.
Men det var slik hos meg også. fT4 ble bare 6-8 i starten. Også etter at dosen hadde vært av normal størrelse lenge.
Likevel hadde jeg det bra !
det tok flere år før fT4 begynte å røre på seg, og jeg var gjennom lange perioder med klart forhøyet dose.
De siste fT4 målingene jeg tok var 18 og fT3 var 8 og TSH var nulllll.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Levaxin + Liothyronin eller erfa?
Av cocos i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 30-04-11, 20:02 -
Lav t4, Erfa eller Levaxin? + Candidabeh. Balder
Av Rosin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-10, 10:20 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 05-04-05, 08:40

Svar med sitat

Bokmerker