Sitat Opprinnelig skrevet av IMAK Vis post
Jeg kjente jeg orket ikke. Satt i viktig møte i forhold til en pasient, og kjente at jeg hadde problemer med å spore av til meg selv og min situasjon. Jeg feiget ut
Hadde det vært en annen jeg skulle "kjempe for" - så vet jeg at jeg hadde stått linen ut ... det har jeg gjort mange ganger for pasienter ... men det var så vanskelig.
Beklager at jeg var så feig. Jeg hadde virkelig fått masse støtte og oppbakking her inne. Kjenner meg skikkelig dum nå.
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver og føler med deg
Ikke føl deg dum iforhold til oss. Mye av det du beskriver skyldes mangel på energi og evne til å arrrgumentere for egen sak i forhold til en sykdom som du ikke er godt kjent med enda (dette er mao symptomer på lavt stoffskifte)

Det du skal gjøre er å ringe han tilbake med beskjed om at dersom han skal ha deg til å vente i 6 uker er du nødt til å ha sykemelding for den perioden, fordi symptomene dine er så sterke at dette går ikke lengre. Da tenker jeg han skriver ut medisiner.

Selv om pasienter må vente i Norge så er det ikke vanlig å gjøre dette i alle andre land. Og Norge 6 uker er dessuten det minimum av tid det vil ta for behandlingen å begynne å virke.

Husk at når vi her inne så instendig ber deg om ikke å vente med å få iverksatt behandling er det fordi mange av oss har måttet gjøre det samme og vi har svært dårlig erfaring med konsekvensene av å vente. Det er også en av grunnen til at mange av oss har mistet tillitt til leger, rett og slett fordi vi har erfart at de tar feil. I verste fall går det an å bytte fastlege også. Hør deg om i nærmiljøet om noen kjenner leger det er lett å samarbeide med. Og spør etter "brukermedvirkning" og "pasientrettigheter"