Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 50
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Vestlandet, Norge
    Alder
    53
    Meldinger
    17

Standard Sv: Lavt stoffskifte?

Tusen tusen takk for svar alle sammen!!
    Har akkurat kommet fra jobb, og bare nådd å skumme igjennom alt dere har skrevet. Har en nydelig følelse her inne

Jeg skal nok gjøre noe ... men akkurat nå er jeg helt tafatt. Må tydeligvis sette meg mye mer inn i sakene, for å kunne arumentere godt nok overfor legen. Akkurat her og nå kjenner jeg at jeg ikke orker tanken på det - men kanskje når jeg har slappet av noen timer. Er helt tom nå, og litt lei etter beskjeden fra legen.
    Men i morgen er en ny dag

Siden jeg er helt uerfaren innen dette med lavt stoffskifte, blir jeg svært glad hvis dere gir meg konkrete ting jeg kan si til legen. Vet at det virker som at jeg er doven ... og det er jeg vel i grunnen akkurat nå ... ;)
    Sitter med en TPO på 572 og venter på at legen skal fortelle meg hva som skjer videre

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo Anisa, jeg mener også at 25µg Levaxin/30mg ERFA er for lite, men det kan være lettere å overbevise legen med en liiiten dose i den situasjon IMAK er i biometrisk.
    Det burde ikke være det, men......

Og som du skriver i siste innlegg : Man er fullstendig tom og utkjørt i din situasjon. Jeg husker jo selv at en diskusjon med legen var uoverkommelig.
    Men mitt råd er jo likevel : forsøk ! skriv huskelapp - print ut fordelaktig informasjon fra sider med faglig tyngde fra nettet.
    Håper du får det til.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Hei IMAK!
    Du kan jo starte med å skrive ned hordan du har det nå, sammenliknet med tidligere. Som hjelp kan du bruke disse ramsene med hyposymptomer se nedover hele siden. Hvor mange av dem har du? Hvor stor er endringen fra tidligere, da du følte deg frisk?

Så kan du, som n'Finn er inne på, argumentere med å forsøke en testbehandling, for å se om det virker, be om å få prøve minst et halvt år, og be om reit 3 på medisinen, slik at du har nok til å øke etter symptomlindring.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Vestlandet, Norge
    Alder
    53
    Meldinger
    17

Kjære dere alle sammen.
    Dere aner ikke hvor takknemmelig jeg er for at dere hjelper og støtter meg!
    Jeg er overlykkelig for at jeg tilfeldig dumpet innom dette forumet for et par dager siden. Jeg ser at dette hadde jeg ikke klart/orket alene.
    Tusen tusen takk alle sammen!!

Jeg skal se om jeg klarer å fordøye alt dette. Det har skjedd mye de siste dagene, og det skjer så fort. Har litt problemer med å følge med. Dette er IKKE meg! Jeg pleier å ha kontroll på alt og det meste - savner meg selv.
    Men ser at her inne kan jeg få det sparket bak (som jeg innser at jeg trenger) til å finne meg selv igjen ;)
    Sitter med en TPO på 572 og venter på at legen skal fortelle meg hva som skjer videre

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av IMAK Vis post
    Jeg skal se om jeg klarer å fordøye alt dette. Det har skjedd mye de siste dagene, og det skjer så fort. Har litt problemer med å følge med. Dette er IKKE meg! Jeg pleier å ha kontroll på alt og det meste - savner meg selv.
    Men ser at her inne kan jeg få det sparket bak (som jeg innser at jeg trenger) til å finne meg selv igjen ;)
    Ikke vent for lenge. Det blir dessverre som regel bare verre. Du trenger den hjelpen medisinen kan gi deg nå. (Og ikke tro at du vil klare å finne ut av alt på én gang. Selv om levaxin for mange er nestbest - så er den også for mange akkurat den planken man trenger for å begynne å snu utviklingen i en bedre retning. Om den ikke får deg helt iland kan den gi deg et puff stort nok til at du får krefter til å slåss for egen helse. )
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Vestlandet, Norge
    Alder
    53
    Meldinger
    17

Ble litt nysgjerrig på mine symptomer i forhold til listen.
    Klipper og limer inn de symptomene jeg har nå i forhold til sånn som jeg husker meg som frisk.

B 12 mangel (har vært behandlet for det for et år siden)
    Blekhet
    Depressjon eller følelsesmessig instabilitet
    Dovnende fingrer/hender
    Frossen, lav kroppstemperatur, kuldefølelse
    Forstoppelse eller diarré
    Glasboblefølelse och "brain-fog"
    Glemsel
    Hodepine
    Håravfall, tørt - mister masse masse hår hver dag, utrolig at jeg ikke er skallet
    Harde, tunga hjerteslag/hjertklapp (føles noen ganger som at hjertet skal hoppe ut av brystet - skikkelig vondt)
    Hovenhet, spesielt ansikt, rundt øynene, på hender, føtter og legger
    Ikke noe ork eller lyst
    Ingen eller lav kjønnsdrift ( libido)
    Kald hud
    Koncentrationssproblemer
    Leddverk

Lav kroppstemperatur
    Langsam tankevirksomhet (mister ofte ordene/tråden)
    Lett irritert
    Menstruasjonsforstyrrelser (kraftige menstruasjoner, lange intervaller, uteblitt menstruasjon)
    Muskelkramper
    Nedsatt kondisjon
    Svimmel
    Søvnbehovet økar overdrevent mye, alternativ søvnproblemer
    Trøtthet
    Tynne, ødelagte negler
    Vektøkning eller tap av vekt
    Vondt i nakken
    Øyeproblemer (for eksempel dårligere syn, og/eller tørre, svidende, hovne eller verkende øyne)
    Trykk over halsen, vanskelig å svelge
    Brystsmerter
    Lav motivasjon

... føler meg som en hypokonder
    Hver for seg har jeg ikke tenkt over at det kan ha en sammenheng.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Lavt stoffskifte?

"Store og mindre saker viser at helsetjenesten har et særdeles avslappet forhold til pasientrettigheter. Stortinget vedtar lover som skal sikre valgfrihet og forsvarlig behandling, mens mange sykehus underslår disse rettighetene eller unnlater å informere pasientene om dem. Det er gått ti år siden en rekke nye helselover så dagens lys. Felles for lovene var at pasienters og pårørendes rettigheter skulle styrkes, at helsetjenestene fikk et lovpålagt krav om å drive forsvarlig og å sikre valgfrihet og et likeverdig helsetilbud for befolkningen." Kilde: Tier om pasientrettigheter
    Må tydeligvis sette meg mye mer inn i sakene, for å kunne arumentere godt nok overfor legen. (...) Siden jeg er helt uerfaren innen dette med lavt stoffskifte, blir jeg svært glad hvis dere gir meg konkrete ting jeg kan si til legen.
    Hmm... jeg mener helt bestemt, at jeg har adskillige gange læst her på forummet (Blondie bl.a.), at norske patienter har RET til at stille krav om prøvebehandling iflg. Lov om pasientrettigheter (pasientrettighetsloven) Kapittel 3. Rett til medvirkning og informasjon

Blondie: "I helsevesnet har vi noe som heter "brukermedvirkning" Pasienten har RETT til å å få presentert behandlingsalternativene (...) og selv være med på å velge hvilken behandling vedkommende ønsker. Spør legen hva denne pasientbehandlingen har med brukermedvirkning å gjøre."

Har jeg forstået det ret - har du ret til prøvebehandling, uden at skulle slå knuder på dig selv for at finde rette "strategi" eller tigge om det. Har jeg forstået det ret? Blondie? Andre?

... føler meg som en hypokonder
    Hver for seg har jeg ikke tenkt over at det kan ha en sammenheng.
    Det har det. Sammenhæng. Også i den grad! Du er ikke hypokonder! Du har hypothyreose!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Det ER jo sånn. Nesten alt dette er ting som kan skje for en dag eller tre etter en sein kveld eller en infuensa eller en skikkelig hangover... Og så SNIKER det seg innpå deg i løpet av 3-5 år... så det er ikke så himla greit.

Men denne listen bør du ta med deg og si - dette er symptomer jeg har funnet og dette er de jeg kan svare at jeg har. Sett i sammenheng med blodprøvene bør det være nok til å få deg i behandling.
    Ta gjerne med deg noen medsammensvoren (mann, mor ... venninne...) som kan stille de spørsmålene du glemmer. Dessverre er det sånn at legene viser seg å være mer lydhøre og nøye når man kommer med en 3.person.

Og om ikke dette virker så bør du faktisk bytte lege.

Be også om en blodprøve som tar iallfall dvitamin og jern.
    Antistoffer har hos ganske mange blitt redusert ved selen-tilskudd. Dette finner du mer om på forumet.
    Sist endret av smgj; 13-10-10 kl 19:53 Begrunnelse: En haug pinlige skrivefeil
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Vestlandet, Norge
    Alder
    53
    Meldinger
    17

Ser jeg må bruke kveldene til å lese meg opp her inne.
    Har hatt lavt jerninnhold lenge, og har vært av og på jerntabletter.

Kan ikke få takket dere nok!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

IMAK, jeg følte meg også som en hypokonder, en sykelig klut, et psykisk vrak. For hver ting jeg kom med på legekontoret, inkludert menstruasjonesforstyrrelser, ble jeg henvist til psyken min. Etter riktig behandling har jeg det ikke slik lengre.

Når du stanger hodet i veggen på grunn av det du plages med, tenk at du har det slik fordi du er syk. Fortell det til de rundt deg, familien, arbeidskollegaer og venner. Slutt å tenk ille om deg selv. Opplever du at mennesker i helsevesenet oppfører seg som om du er en hypokonder, forklar dem hva det er. De vet sannsynligvis ikke om alle utslagene som et ubehandlet eller underbehandet stoffskifte kan gi. Lykke til....
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn