Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
Hva med thyroid i sånne plaster da? Så vidt jeg vet finnes det p-pille plaster og nikotinplaster som visstnok skal avgi en liten dose med hormoner (eller nikotin) sånn jevnt fordelt utover døgnet. Ville det vært mulig med thyroider? Kanskje opptaket hadde blitt jevnere evt mer pålitelig da? Bare en tanke altså....
Plastre ved jeg ikke, men det ser ud til at svenskerne tænker i "slow release"-baner allerede:

En belgisk forskargrupp hade i en kombinationsbehandling som första steg undersökt hur man skall ge patienten trijodtyronin i s.k. slow release form (dvs. en tablett med fördröjd frigöring av trijodtyronin). Om man skall ge trijodtyronin på ett sätt som liknar det man finner i människokroppen måste man göra på detta sätt - och man fann att man fick samma hormonnivåer som i friska människor. Sannolikt kommer om några år tabletter med kombinationsbehandling på detta sätt att vara ganska vanliga anser Professor Ernst Nyström, vid Sahlgrenska sjukhuset, Göteborg.

Citeret fra Vigdis' tråd Hypotyreos Rapport. Jeg mener faktisk, at jeg har allerede set T3 som slow-release-tabletter, men det var vist i det meget fjerne udland.