Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Nok pga. kulden, en måned tidligere end andre år har min krop fortalt mig at tiden er inde til at "vinter-øge" Thyroid. ½ Grain rækker denne gang ikke, så det blev 1 Grain mere vinteren igennem.

Man bør være opmærksom på et "uforklarligt" fald i trivsel i disse måneder (ikke alle oplever det dog). Årsagen kan være ganske harmløs og udramatisk: alle kroppe har brug for lidt mere thyroideahormoner når solen flytter sig lavere på himlen, kulden kommer og det bliver tidligere mørkt. En lille øgning af Thyroid og lidt til (til man trives bedre igen) kan være løsningen. For mig gentager det sig hvert år - til vinter og til forår, så hvorfor skulle det ikke også gælde andre? Uanset om man er i behandling med Thyroid eller Thyroxin T4 - øges behov for hormoner om vinteren, og falder igen til forår.
Dette har jeg faktisk tenkt på idag, så virkelig et sammentreff at du skrev om dette nå. Har følt meg litt frossen de siste dager, og nå også litt "verken". Trudde ikke det kunne være høsten sin skyld, nå vet jeg bedre. Takk for at du minte på det! Da blir det doseøkning!