Hej

Jeg skal påbegynde Liothyronin på mandag og har læst at man skal være opmærksom hvis man har binyreproblemer. Jeg har kigget mine resultater igennem fra Synachtentest jeg var igennem og undrer mig noget - og vil spørge om der er nogle af jer der kan tyde om jeg evt. vil kunne have binyreproblemer (lægerne siger at det ser "normalt" ud - men det har man jo hørt så ofte før!! )

En morgen fik jeg målt Cortiol til 203 (170 - 536) - temmelig lavt. Ugen efter fik jeg lavet Synachtenstest hvor startværdien var 688 (altså langt over referenceværdien - jeg var RIGTIG dårlig på det tidspunkt og blev akut indlagt) - slutværdien var 813. Jeg har læst at bare værdierne er over 550 så har man ikke binyreproblemer MEN et andet sted har jeg læst at Cortisol-indholdet skal stige MINDST 200 fra startværdi til slutværdi for at man kan udelukke binyreproblemer.

Så jeg er lidt i tvivl. Den høje værdi - hvad kan den mon betyde? Det kan vel skyldes stress i forb. med en indlæggelse? Er der nogen der ved noget om det? Skulle jeg mon have tjekket binyrerne bedre igennem inden jeg begynder på Liothyronin?

Igen Tusind tak for hjælpen og de gode råd!

Mange hilsner
Gitte