Det er ikke lett gunnda.
For å finne ut om jeg er over- eller under -dosert ser jeg på flere målinger jeg tar selv. Hvilepuls om morgenen - ortografisk hjertetest - morgentemperatur.
Jeg har gjort dette leeeenge og har notater fra før 2000 med grafiske fremstillinger på Pc.
Selv dette gir (meg iallfal) ikke noe entydig - det viktigste er nok å snakke litt med seg selv, og av og til kan noe av dataene hjelpe til.

For å nevne det at jeg, aritmofil som jeg er, også har blodprøvedata fra enda lenger tilbake. Det har heller ikke kunnet vise meg dosen min.
TSH blir null på langt lavere doser enn jeg har brukt - til nå iallfall.
Og fT4 varierer etter høyvekta på Moss uten noen sammenheng med hverken dose eller hvordan jeg føler meg.
Det gjør at det bare er tull for meg å ta de vanligst tilbudte blodprøver.
I høyden kan de vise meg at det er langt på viddene, det har det gjort flere ganger - uten at jeg har kunnet samtykke i det.
De fleste ganger viser de jo at alt er perfekt.........

Jeg står tilbake med å variere dosen til minimum ubehag, og det trenger jeg ikke blodprøver til å forvirre meg i å finne ut.

Jeg har ikke forsøkt Thyroid-S, som for meg fremstår som beste aspekt - altså uten at det er forsøkt.
Basert på det underlige jeg selv er iferd med å oppleve akkurat nå, altså uten at jeg har noen erfaring med hvordan det vil ende, vil jeg kunne tenke meg at du har vært igjennom en høydosert periode som har satt fart i saker som det har vært lite fart i. Det har krevd en viss dyttekraft - og nå trenger du ikke så høy kraft lenger ? Du er kommet til toppen av bakken og vidre bortover er det flatt ?
Følg din følelse av at dosen er for høy, sett den ned uten å ha skruppler i så henseende - og vent på resultatet.
Hopp gjerne over en dag også.
Jeg har gått suksessivt ned fra 250mg og brukt 125mg i en uke nå.
Merkelig er det.