Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
20-08-10, 17:06 #7
Sv: Frykter at jeg vil få beskjed om å senke min dose Levaxin.
Ja, det er helt riktig, hvis man bruker levaxin pluss liothyronin, så vil gjerne TSH være 0 bare pga liothyroninen alene.
Hypofysen er nemlig veldig følsom for tilført liothyronin.
Hvis legen så er skvetten og leser laboratoriets stadige nag om at TSH er for lav, noe som laboratoriene har begynt å skremme legene med, så blir man bare undermedisinert og man må til slutt skifte lege fordi legen ikke forstår at man må medisinere i forhold til ft4 og ft3, OG først og fremst etter klinikken.
Min forrige lege, som er reist nå, gjorde det hele tiden, ignorerte hva jeg sa i det hele tatt og jeg var tre ganger eller flere ganger skrekkelig undermedisinert for å få opp den hersens TSH og jeg fortalte åssen jeg hadde det, men han ignorerte det og ga meg lykkepiller.
Jeg prøvde noen i ti dager bare for å ha prøvd dem men han hrte aldri på meg.
Alt jeg ville ha er ft4 og ft3 OVER midten av referanseområdet men min TSH blir bare 0 enda jeg er ganske undermedisinert for min hypofyse er alt for følsom for tilført stoffskiftehormon.
Jeg prøvde engang å øke dosen for å se når jeg ble hyper, til puslen steg og jeg ble varmere, og pulsen steg til 82 ifra den vanlige 72, og ft4 og ft3 var da littegrann over referanseområdet, så at legen vil ha min ft4 og ft3 under midten er da veldig lavt i forhold. Jeg kunne godt levd med de tallene Aker nevner, ft4 og ft3 like under øvre grense. Har aldri prøvd. Laboratoriet sender trusselbrev til legen pga lav TSH og ser ikke på ft4 og ft3.
Jeg måtte forklare det hele flere ganger for den nye legen, og da skjønte jeg at det var laboratoriets brev som uroet legene.
Lignende tråder
-
Høy dose Levaxin!?
Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 13Siste melding: 01-10-10, 16:09 -
Stabil dose levaxin 50 mg i 3 år nå
Av avath i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 23Siste melding: 30-05-10, 21:36 -
Hodepine ved for høy dose Levaxin?
Av Pluto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 11-05-10, 21:26 -
Hva er en høy dose levaxin?
Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 18Siste melding: 30-03-08, 17:09 -
Hvor høy dose Levaxin?
Av i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 27-04-05, 19:16

Svar med sitat
Bokmerker