Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
17-08-10, 20:59 #1
Sykemelding etter radiojodbehandling (kreft)
Hei. Jeg er helt ny på dette forumet, og jeg må si jeg ble veldig glad for å se at det faktisk finnes et slikt forum her i Norge.
Jeg har vært så uheldig å få kreft i skjoldbruskkjertelen, og i mai i år ble hele kjertelen og noen av de nærliggende lymfeknutene fjernet. Det ble påvist metastasering i fem av åtte lymfeknuter. Etter operasjonen var jeg sykemeldt i to-tre uker før jeg gikk tilbake til full jobb igjen. I månedsskiftet juli/august ble jeg behandlet med radioaktivt jod etter ca fire uker uten thyroxin. Da var jeg sykemeld i tre uker før behandlingen og to uker etter. Disse to ukene er nå over og jeg har nå to uker ferie (som jeg hadde utsatt pga sykemeldingen). Så når jeg skal begynne å jobbe igjen er det altså fire uker siden jeg startet med thyroxin igjen.
Da jeg gikk tilbake til full jobb etter operasjonen, så merket jeg at dette var veldig slitsomt. Det endte med at jeg ofte tok en time avspasering på slutten av dagen for å dra hjem for å sove.
Hva gjorde dere etter radiojodbehandlingen? Gikk det greit å gå tilbake i full jobb? Eller kan det være lurt å ta det litt rolig i starten. Jeg merker at formen ikke her helt på topp ennå, men lurer litt på at dette også kan skyldes noen uker med inaktivitet.
Takknemlig for svar.
Lignende tråder
-
Sjefen, oppfølgingssamtale og sykemelding
Av Vimseliten i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 20-06-08, 15:23 -
Til Evamol Ang Radiojodbehandling og sympt på sjøgreens
Av pandalakris i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 14-04-08, 22:51 -
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
Sykemelding hva heter det når trygdekontoret betaler mer
Av cathrin i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 7Siste melding: 25-09-06, 23:01 -
sykemelding....?
Av pling i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 08-09-06, 20:20

Svar med sitat
Bokmerker