Sitat Opprinnelig skrevet av Siriusen Vis post
Hadde håpet jeg skulle bli bedre ved overgang til Armour, men jeg blir jo bare verre
Kære Siriusen

Uanset hvilken medicin virker bedst for den enkelte, bliver vi aldrig helt raske "som før". Men vi kan blive bedre og endda meget bedre, hvis vores krop kan få alle hormoner til at samarbejde med hinanden, mod den balance, der får hormon-feedback i kroppen til at regulere sig selv bedre. Det er sådan, at har man først et hormon-problem - påvirker det, stort set alle andre hormoner med. Det er en kendsgerning, uanset at endokrinologer ser helst det hele opdelt i små, uafhængige af hinanden - "hormon-bokse", de så kan forholde dem til hver for sig. Men det er naturen, der bestemmer.

At indkøre et "armour-regime" kræver at man er indstillet på at give tid og test-justere sin dosis indtil man er velreguleret, præcis som det også sker for Levaxin-brugere under lægeopsyn, hvis behandlingen varetages korrekt. Det er den eneste vej frem.

Desuden virker hverken Armour eller Levaxin optimalt, hvis man har udviklet binyreproblemer som følge af underskud af skjoldbruskkirtelhormoner gennem en tid. Havde det været mig, ville jeg gøre som Rufus og på denne måde få testet om Armour/Levaxin vil virke bedre sammen med de fire daglige påsmøringer med hydrocortisoncrem i en periode på 3-4 måneder.

Efter at have læst en masse af patientberetninger ude på nettet, står det klart, at mange af dem fik først meget mere ud af medicinen (uanset hvilken), efter at de har været igennem binyrestøtte, hvoraf mange gentager støttebehandlingen med jævne mellemrum og kan på denne måde begynde at have et liv de kan regne med i fremtiden.

God bedring, trods alt