Takk for Bittebitt.

Jeg vil jo si at etter det jeg forstår har du begynt med Lio. for tidlig,
fT4 er alt for lav til at det skulle ha noen effekt.
Du trenger først en høyere Levaxindose - så høy at fT4 blir 20.
Hvis fT3 fremdeles ikke er i øvre normalområde kan du prøve om Lio. vil hjelpe.
Levaxin inneholder kun T4 og dette omdanner leveren til T3.
Et tillegg av Liothyronin, som kun inneholder T3, vil ikke endre på fT4.

Så synes ikke jeg det er så underlig at du ikke har følt deg bra.....
fT4 må opp, og det vil uvergelig føre til at TSH blir lav.
Husk at TSH ikke er et stoffskiftehormon - det deltar ikke i stoffskiftet og brukes ikke av annet enn kjertlen - og denne er jo uvirksom.

Sitat Opprinnelig skrevet av Bittebitt Vis post
Har ikke følt meg bra denne vinteren. Boldprøver i mars viste :
fT4 12,9 (ref 11,0 - 23)
fT3 3,8 (ref 3,5-6,5)
TSH 0,6 (ref 0,3-3,6)
sto da på Levaxin 100 mcg 5 dager/ uke og 150 mcg 2 dager/ uke + liothyronin 10 mcg daglig. For ca 6 uker siden økte jeg Levaxin til 150 mcg 3 dager i uka og 100 mcg 4 dager i uka. Uendret dose liothyronin. Vet at Liothyronin senker fT4, er derfor usikker på hvor høyt fT4 bør ligge når man står på kombinasjonsbehandling. Tenkte å be om nye blodprøver igjen ganske snart
Så til noe annet: Ga en klem til n´Finn i et annet innlegg idag, men det har han antakelig ikke sjekket. Så her prøver jeg meg igjen: Finn, du gjør en kjempejobb!!
Stemmer - har ikke sett dette innlegget før nå.....
Det er jo binyrebarkens hormoner som styrer med hjertet.
Kanskje du skulle ta en salivatest av cortisol ?
Er en test du tar hjemme. Du tygger på vatt-tamponger til fire angitte tider og sender resultatet til labben i posten.
Mulig du skal ta denne testen før du øker dosen. En doseøkning kan muligens forverre hjertebanken hvis problemet er at du feks. har for mye adrenalin.
Ikke godt å vite - har vært postet meldinger om at for lavt stoffskifte har vært årsaken til overkopmpensasjon i det andrenale.