Håper noen kan hjelpe meg til å klarne tankene. Som noen av dere sikkert har lest har jeg vært på Balder, og sluttet på Balder. Har fått ny fastlege, men skal ikke dit før i slutten av måneden. Imellomtiden tok jeg blodprøve i førsten på uka (skulle vært gjort i juni), men er den ihvertfall tatt. Begynte på Erfa i februar kombinert med Levaxin. I mars mente Balder at jeg var overdosert, og skulle derfor trappe ned erfa til halvparten, og også redusere Levaxinen over 2 måneders tid. I stedenfor dette har jeg øket erfra til rundt 3 grain, og kuttet ut Levaxinen. Har gått på bare erfra siden mai (mener jeg å huske)

Det som bekymrer meg veldig, er at siden jeg startet med Erfa har jeg gått opp rundt 7 kg. Og vekten øker fortsatt, tross at jeg går 1 times turer med høyt tempo hver kveld, og spiser sundt.

Så over til blodprøvene.
Her er verdiene for mars og nå: T4 15,1 (11-23) nå 15.5, T3 5.6 (3.5-6.5) nå 6.9

Tsh var og er 0.01. Noe den har vært de siste årene uansett dosering. T3 har øket endel og er over referansen.

Jeg føler meg fortsatt underdosert, og har nok binyretretthet. Fikk litt hjertebank for en tid siden, og da gikk jeg ned til 2.5 grain noen dager, men tar nå 3 grain hver dag. Hva kommer til å skje med T3 hvis jeg øker til f.eks 3.5 grain om dagen? Gjør det noe om den blir litt høyere? For jeg har tidligere fungert bedre på en T4 på rundt 20, men har ikke vært oppe i de verdiene på lang tid. Hva er lurest, øke erfa eller legge til litt Levaxin?

Som sagt skal jeg til lege i slutten av måneden, og tar nye blodprøver da. Tror ikke nye fastlegen har allverdens med kunnskap om stoffskifte og erfa, men legen er villig til å følge det opplegget jeg ønsker. Legen har ihvertfall lovet å skrive ut Erfa til meg, har nemlig ingen planer om å sette mine ben på Balder igjen. Disse blodprøvene mener jeg ihvertfall viser at legen der inne tok feil, formen er bedre nå enn i mars, og jeg har ikke redusert som de sa. Tør ikke tenke på hvilken form jeg hadde vært i hvis jeg hadde gjort som de sa, antagelig 100% sykemeldt, nå er jeg i full jobb.

Håper noen har lyst til å dele sine erfaringer og tips med meg.