Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Threaded View
-
04-08-10, 21:35 #11
Sv: Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Vel, det er jo iallfall mulig å dele T3 forsyningen opp i to hovedtilbydere, og det er kjertlen og de-jodinasen.
Så foregår jo de-jodinasen ikke bare i leveren, men hoveddelen har man antatt at foregår der. Og jo, den foregår flere steder - det er godt kjent, men de-jodinaseprosessen er jo et samlebeggrep. Det er prosessen som er viktig, selv om det også er intressant hvor den foregår.
Jeg er helt nødt til å legge begrensninger på detaljer og ting som er mindre viktig for helheten når jeg forklarer, ellers får jeg ikke frem hovedbudskapet.
Det er jo ikke alltid så viktig hvor - men om, og hvordan ?
Og hvornår ?
Hvor mye som kommer fra kjertlen kan man også finne et variert tilbud på.
Det som vel er viktig for oss, er at det som kommer fra kjertlen ser ut til å forsyne oss kortsiktig, særlig om morgenen.
Jeg mener at slikt kan man lære av når man skal være sin egen kjertel.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker