Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Tråd: Hei alle!
Threaded View
-
04-08-10, 09:32 #21
Sv: Hei alle!
Hei Freya,
Velkommen hit! Her kan du finne en del informasjon, noen svar og få en god klem av oss andre som jobber hardt for å ha fine dager
En venn av meg fjernet deler av kjertelen pga. mistanke om tumor. Han havnet rett på levaxin og har blitt godt fulgt opp. Ved inngrep kan man bli "påført" en livslang sykdom, altså hypothyreose, hvis da ikke thyroidea ved et trylleslag greier å kompensasjons-produsere nok stoffskifte-hormon innen kort tid etter operasjon. Og hvordan skal man vite dét? At thyroidea produserer rett mengde hormon - for deg - til å fungerer bra? Hva er rett nivå for deg for å ha det bra? Da må man ta blodprøver!!!
Det høres ut som om du har hatt symptomer en tid.
Når du nå føler deg verre etter operasjon, skal det bare mangle at du får en oppfølgingstime - men jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, at det er vanskelig å slå i bordet og kreve - når man er litt nedslitt.
Ta en halv dag fri fra jobben før legebesøket. Hvil deg og forbered deg.
Rett behandling for hypo er investering i god helse for resten av livet, og da er det ikke så lurt å jobbe masse akkurat mens man "gjeter" legen sin.
Jeg vil råde deg til å lese boka: "Og så må du ikke stille spørsmål" av Hegge - den ligger digitalt her inne på forumet. MANGE har såkalte normale verdier, som da er for lave for dem selv - til å fungere normalt. Normale hormonverdier er et gjennomsnitt i befolkningen - og mange med hypothyreose må stå på en tid for å finne ut hva som er deres "rette" blodverdier (under behandlign), for å ha gode hverdager. Igjen, prøver og oppfølging må til
Sjekk gjerne ut noen av dagbøkene våre - for å få vite "hvor vi er" i prosessen. Da kan du lære noen triks. Neida, vi er ikke på krigsstien mot alt som heter leger, men for å unngå å bli puttet i kategorien "kronisk-et-eller-annet" - må legene faktisk fokusere for å gi oss rett oppfølging. Skjoldbrusk- kjertellidelser ER kompliserte, både for oss som har dem - og for leger!
Tøff tobarnsmams! Hypo 2005 (postpartum) Levaxin ineffektiv. Symptomer siden 1992...
Cat71s dagbok
Lignende tråder
-
Hei alle sammen
Av JS i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 14-11-07, 23:16 -
Hei alle sammen
Av litaogslita i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 17-05-07, 21:59 -
Hei alle sammen.
Av munch i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 20-04-07, 13:12

Svar med sitat
Bokmerker