Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
12-07-10, 21:34 #29
Sv: Hvordan øke FT4 uten å redusere TSH
riconibo, bruker du medisinen med steroider jevnlig?
Og vhis du gjør det, da vet jeg ikke hvilken hydrocortisondose det tilsvarer. Det fins noen gangetabeller på nett som kan gi en pekepinn.
Foreksempel så tilsvarer 5 mg prednisolon rundt 20 mg hydrocortison hvis jeg husker rett, men de andre steroidene vet jeg ikke omregningsformelen på.
Så hvis du allerede får mer enn 20 mg hydrocortison, så er din ACTH undertrykt og binyrene dine får ingen beskjed om å virke, og skrumper inn og sover.
Det er derfor de som skal slytte med steroider, må gjøre det over lang tid og langsomt, for deres binyrer virker ikke.
Men alergiene skal jo bli mye mindre på steroider, så jeg vet ikke hvor mye du faktisk får i deg.
Tar du dem jevnlig, eller et par ganger i uken, eller venter du til det blir ille og så tar du en sjau?
Mulig at jevn og trutt bruk av astmamedisiner er en fordel, ihverfall av det jeg har hørt, og så skal man ta anfallsmedisin i tillegg
Lignende tråder
-
6 uker uten levaxin
Av mohaienne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 03-06-08, 15:12 -
Levaxin uten Laktose
Av Hsn i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-08-07, 16:09 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Speltbrød uten gjær
Av Hilma i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 19-03-07, 20:54 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Svar med sitat

Bokmerker