Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Tråd: Taninas dagbok
Threaded View
-
07-07-10, 13:11 #12
Sv: Taninas dagbok
Med stadige øyeinfeksjoner slik jeg forstår du har hatt - hvor mye antibiotika har du spist i det siste med tanke på diareen. Nå som du har fått antibiotika igjen er det en god ide å ta det sammen med probiotika f. eks. BioCare Intensive på FOS base med L. acidophilus og B. bifidium bakteriestammer
Har også forsøkt å finne mer om t4-behandling og normalisering av antistoffer, uten å finne noe mer enn smgj. For min del var det iallefall ikke tilfelle.Akkurat nå, er jeg ganske passe, selv om symptomene har blomstret opp det siste året. Det er jo ikke nødvendigvis noen motsetning i dette, at jeg går opp i vekt, samtidig som at symptomene på lavt stoffskifte øker. Men ting har forandret seg uten at jeg helt skjønner hvorfor. Men så er kanskje ikke hypotyreose noe man "skjønner"? Det var dog ikke spesielt kledelig å være så tynn.
Jeg lurer veldig på dette med antistoffene.
Vil dette kunne normaliseres med tyroid? Har noen her erfart det? Skal se om jeg finner noe mer konkret om dette blant alle de trådene som er her på forumet. Jeg trenger å samle opplysninger om dette, så jeg kan snakke så bevisst som mulig til legen neste gang jeg skal dit. Og samtidig virke helt avslappet.
HLA-DQ assosierte gener (eller Cøliaki-disponerte HLA-DQ gener) Mange med antistoffer (Hashimotos) har en genetisk tendens til å bli følsomme for gluten (gliadin + glutenin = gluten), funnet i et protein i matvarer som hvete og rug. HLA-DQ assosierte gener kan nå testes for å fastslå om en pasient har behov for i perioder eller permanent å fjerne gluten- produkter fra sitt kosthold. Negativ HLA DQ2/DQ8 test utelukker cøliaki med så stor grad av sikkerhet at pasienten i en del tilfeller kan spares for videre utredning. Blodprøven heter i Norge HLA DQ2/DQ8 . Cøliaki påvises sjelden hos individer som ikke uttrykker DQ2 og/eller DQ8. En positiv test alene er aldri diagnostisk for cøliaki, mens en negativ test utelukker cøliaki med så stor grad av sikkerhet at pasienten i en del tilfeller kan spares for videre utredningEr du utredet for cøliaki? Og candida? Cøliaki ses ofte i sammenheng med stoffskifteproblemer...
H:-)
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
~~des65 sin dagbok!~~
Av des65 i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 21-07-05, 12:35

Svar med sitat
Bokmerker