Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Tråd: Taninas dagbok
Threaded View
-
05-07-10, 10:05 #4
Sv: Taninas dagbok
Takk for svar, n'Finn og Vigdis:
For å oppklare det med dosen min: Jeg tar altså 50µg én dag, og 75µg den neste. Slik at ukedosen ligger på 425-450 µg. (Har tatt dette ca. 1,5 år)
Nå har jeg tatt kontrollprøver på dette ca. to ganger i året, men noen ganger flere, og verdiene har svingt en del, men hele tida innenfor referanseområdet.
Siste prøve ble tatt 11.5.2010: TSH: 1,2, fT4: 17,6, fT3: 3,9
Vigdis: Jo, jeg er nok tørr i øynene. Jeg prøvde noen øyedråper med tårevæsker, men jeg syntes det var så vanskelig å bruke dem, uten å infisere tuppen på flaska. Så det skjedde...
Jeg har ellers brukt en del øyebadevann til å skylle med. Her er det engangsdoser, så det er bedre, men det har nok ikke samme effekt.
Jeg er forøvrig også veldig tørr i munnen og morgenen, da jeg nok sover med åpen munn.
Nå skulle jeg få utskrift av prøvene mine, så da skal jeg sjekke om det har blitt tatt antistoffer. Da kan jeg også skrive opp de prøvene jeg har tatt tidligere.
N'Finn: Ja, antagelig er det det som har skjedd, selv om jeg hadde en slags naiv tro på at jeg skulle kunne bli bra av dette.
Jeg synes jo min historie virker så annerledes enn deres, men det kommer nok antagelig av at jeg har fått behandling tidlig. Legen jeg har nå virker ganske grei her, men når jeg bare ringer etter prøvesvarene, så får jeg den gamle leksa om normalverdier fra legesekretæren. Men det er jo ikke hun som skal gi meg resepten, så det får være.
Ellers opplevde jeg for noen somre siden at jeg plutselig ble nærmest hyper, men samtidig også veldig A-menneske, da jeg var veldig mye ute i dagslys. Siden har jeg hatt stor tro på nytten av dagslys, men det har siden ikke gitt like god effekt, noe som kan ha en del å gjøre med været, for jeg liker ikke så godt "gode klær" i regnvær.
Kosttilskudd:
I vår begynte jeg å ta D3 og K2 i tillegg til en multivitamin- og mineralkapsel. Jeg tar også 750 mg C-vitamin, og mer enn det kan jeg ikke ta på grunn av magen. Jeg må også dele denne, men da går det greit. Jeg tar også en ekstra B-vitamintablett og har nettopp begynt på magnesium/kalsium. Så tar jeg dette fordelt på to ganger.
Når det gjelder å gå over til kombinasjonsbehandling eller naturlig tyroksin, skal jeg lufte dette ved neste legebesøk.
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
~~des65 sin dagbok!~~
Av des65 i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 21-07-05, 12:35

Svar med sitat
Bokmerker