Ja, så har jeg været til min privatpraktiserende læge, det kom der ikke noget godt ud af. Han var flink nok, men turde ikke udskrive recept på et produkt som han ikke kendte. Det eneste han vidste, eller mente at vide, om Thyroid var, at: "det er jo fuldstændig virkningsløst". Vi talte sammen i lang tid, men slutresultatet var det samme.

Jeg ringede derfor til min privatpraktiserende endokrionlog for at høre, hvordan han stillede sig overfor kombinationsbehandling med T4 + thyroid - og hans reaktion var mildest talt overvældende. Essensen af det han sagde var, at det var et farligt, ugennemkontrolleret stof. Jeg ved godt, at mange herinde har fået livet tilbage på grund af Thyroid - men det var altså, hvad han sagde. Til gengæld ville han godt give mig syntetisk T3 så nu er jeg lidt i vildrede:

Skal jeg forsøge at købe thyroid over nettet? Det er min bedste bud, på den anden side mener jeg at have læst, at tolden snupper al import af medicin udenfor EU i tolden?

Så kan jeg kontakte en orthomolekylær læge, men ærlig talt, så lyder det noget dyrt på længere sigt - i sidste ende er det dog et godt alternativ til et dårligt helbrede.

Sidst, men ikke mindst, kan jeg begynde at spise T3 og blive fulgt at min privatpraktiserende endokrinolog, som jeg egentlig altid har haft stor sympati for/ og tiltro til.

Ja, dette er alternativerne pt., så jeg er gået lidt i tænkeboks.

Anne h h