Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
01-06-10, 15:17 #2
Hjelp binyrene mine er bekreftet slitne - ingen hjelp å få
Orker ikke å vente lenger på alle disse prøvesvarene for binyrene før jeg gjør noe. Har ventet i alt for mange år på å tenke selv -kan ikke også vente med dette. Prøvesvarene kommer litt dumpende ned når de føler for det ser det ut til (fra Aker denne gangen.)
Felles for dem alle er at de er lave - men ikke så lave at det er Addison men ikke så langt unna heller, så binyrere funker ennå, bare veldig dårlig.
Har lest alle Anisas innlegg her om binyrer og forståelsen og kunnskapen begynner å synke inn men må finne praktiske løsninger siden legen inntar venteholdningen.
Alle prøvene er lavere nå enn så lenge jeg brukte Levaxin og hadde ett dårligere kosthold (gått via Armour til ERFA nå for en knapp uke siden). (Holder på å øke men kan jo ikke gjøre det så fort.) Skulle fått tak i litt hjelp til dem i mellomtiden slik at ikke hele kroppen behøver å slite samtidig.
Kortisol ligger å vaker nede i nedre ref.område og har gal døgnvariasjon. Den eneste som er bra er kveldsprøven (spytt x4).
Det samme med DHEA-S og P-ACTH. Legen snakker om DHEA men vil vente på flere prøver som ikke har kommet ennå. Bruker litt hydrokortisonkrem og merker forskjell på det, men ikke nok. Hun har nå sykemeldt meg 100% siden det er kaotisk og stressende på jobben min og hun mener jeg kanskje blir bedre av ikke å være der. Det var iallefall ikke snakk om å jobbe neste måned - ikke engang litt, og det er jeg ikke helt vant med.
Er det noen som har noe råd om hvilke type DHEA jeg skal kjøpe slik at jeg ikke endre opp med noe syntetiske greier som ikke funker eller ikke er av god kvalitet? Er ukjent med dette her, leser og leser men kansje noen har noen tips. Reiser gjerne ut for å kjøpe det, eventuelt få rp. om det er mulig. Skulle gjerne hatt noe tabletter med HC også for å teste men den er kanskje vanskeligere.
Noen som bruker DHEA og eventuelt andre ting som kjøper det selv uten rp. fra legen og i tilfelle brand og hvor det kan skaffes fra.
H
Lignende tråder
-
Hashimoto, binyrer og hydrokortison
Av Gekko i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 13-03-10, 16:22 -
ME, Graves og slitne binyrer...
Av rutta3 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 3Siste melding: 23-01-10, 08:11 -
Hypo og binyrer - sett denne?
Av Lilje i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 06-05-08, 18:05 -
Slitne binyrer
Av -diab- i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 18-09-07, 16:30 -
Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-08-07, 15:35

Svar med sitat

Bokmerker