Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Hva, kosthold?
Threaded View
-
24-04-10, 23:28 #9
Sv: hva, kosthold? :-s
Øh... det ved jeg nu ikke rigtigt. Spiller det ikke en vigtig rolle, hvor længe man kan beholde størst mulig restfunktion i sin kirtel? Eller spiller det ingen rolle, at en betændelse i kirtlen kunne evt. hæmmes ved at undgå betændelse-stimulerende kost, i stedet for at fremmes af en betændelse-stimulerende kost?
Korrekt i alle de tilfælde, hvor kirtlen allerede er stendød. Men det er jo ikke alle kirtler, der er stendøde endnu, vel?
Denne logik gør alle hypothyreose-kostråd meningsløse. Med denne logik burde ingen raske spise nødder (for at fortsætte med at benytte dette eksempel), vel? Fordi iflg. denne logik fremkalder nødder betændelse i kirtlen, hvilket selvfølgelig ikke er korrekt. Visse fødevarer trigger antistofferne frem og forøger en igangværende betændelse i kirtlen og/eller andre steder i kroppen. Der er altså forskel i graden af fysisk/psykisk velbefindende, om man har anti-TPO på 10, 200, 1500 eller 20000, ikk`?
"Jeg vil ikke slutte å spise dem". Avath. Velvidende om effekten, har du selvfølgelig din personlig frihed til at spise hvad du har lyst til af både inflammatoriske og goitrogene fødevarer.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kosthold med Vigdis
Av Vigdis i forumet Helbred og kostholdSvar: 32Siste melding: 22-02-10, 19:35 -
Glutenfritt kosthold
Av Carro i forumet GlutenfrittSvar: 18Siste melding: 01-11-09, 13:42 -
Har kosthold noe å si?
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-08, 20:49 -
Kosthold
Av Marit i forumet Helbred og kostholdSvar: 2Siste melding: 20-05-07, 19:46 -
Kosthold - hva er bra og hva er ikke bra?
Av Thyr i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 14-08-06, 17:04

Svar med sitat
Bokmerker